menu

Strona Główna > Newsy > Rosyjski bank zaczyna wykrywać telefoniczne oszustwa

Rosyjski bank zaczyna wykrywać telefoniczne oszustwa


Sberbank uruchomił system do wykrywania telefonicznych oszustw w czasie rzeczywistym. Jego powstanie było możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z firmami telekomunikacyjnymi. 

Jak podano w oficjalnym komunikacie banku, rozwiązanie nie ma żadnego odpowiednika na świecie. Dzięki niemu system przeciwdziałania oszustwom Sberbanku będzie otrzymywać informacje o połączeniach do klientów, które przychodzą z numerów rozpoznanych jako należące do oszustów. Platforma dostarczająca dane jest zintegrowana z firmami telekomunikacyjnymi Tele2 i Megafon. W trakcie dołączania do systemu są dwaj kolejni operatorzy – MTS i Beeline.

To rozwiązanie pozwala nam na szybką identyfikację nieuczciwych połączeń i podjęcie działań w celu ochrony klientów banku. Wierzymy, że połączenie wysiłków  przeciwdziałających oszustwom, ze strony banku i operatorów telekomunikacyjnych, zwiększy skuteczność wykrywania i zapobiegania oszustwom telefonicznym. – podano w komunikacje na stronie Sberbanku.

Oszustwa telefoniczne w Rosji

Mieszkańcy Rosji od wielu lat stają się ofiarami oszustw dokonywanych telefonicznie. Istnieje wiele różnych metod, którymi posługują się przestępcy. Poza oszustwami inwestycyjnymi, w których dzwoniący nakłaniają do zdeponowania pieniędzy pod pozorem ich pomnożenia, na popularności zyskują także inne wyrafinowane scenariusze.

Jednym ze sposobów wyłudzania pieniędzy jest podszywanie się pod służby lub prokuraturę. Przestępcy wykorzystują nieufność Rosjan do instytucji i przekonują ich do spisku mającego miejsce w ich banku. Aby „ochronić” pieniądze znajdujące się na koncie, trzeba natychmiast przelać je na „bezpieczne” konto. Oczywiście, z uwagi na dobro śledztwa, nie można wspominać o tym żadnym postronnym osobom. Nie wolno także rozmawiać o tym z pracownikami banku, którzy tkwią w zmowie.

Pomimo że tego rodzaju scenariusz wydaje się być dość oczywistym oszustwem, przestępcy potrafią bardzo dobrze odgrywać swoje role. Z ofiarą kontaktuje się wiele różnych osób z rozmaitych biur, które „zajmują się sprawą”. Oszuści mają czas na doskonalenie swojego fachu – zdaniem wiceprezesa Sberbanku 40 – 50% nieuczciwych centrali telefonicznych działa z więzień lub aresztów.

Autor: Michał Misiura

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
xtb

Najnowsze wiadomości:

sec

Binance kontra SEC: kolejny cios dla branży kryptowalut?

Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) wniosła pozew przeciwko giełdzie kryptowalut Binance i jej ...
Czytaj dalej
ropa

Arabia Saudyjska zapowiada cięcia produkcji ropy na lipiec, ceny rosną na rynkach surowców

Ceny ropy wzrosły na początku tygodnia po zapowiedzi Arabii Saudyjskiej o dodatkowych cięciach produkcji na ...
Czytaj dalej
giełda w bukareszcie z rekordową wartością transakcji

Akcje rosną po publikacji danych z rynku pracy w USA

Akcje na giełdzie zanotowały wzrost w piątek po opublikowaniu silnych danych z rynku pracy za ...
Czytaj dalej
FDIC

Amerykańskie banki odnotowały największe spadki depozytów od 39 lat – raport FDIC

W pierwszym kwartale tego roku amerykańskie banki odnotowały spadek depozytów o wartości 472 miliardów dolarów ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę