menu

Strona Główna > Newsy > Rosyjski bank zaczyna wykrywać telefoniczne oszustwa

Rosyjski bank zaczyna wykrywać telefoniczne oszustwa


Sberbank uruchomił system do wykrywania telefonicznych oszustw w czasie rzeczywistym. Jego powstanie było możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z firmami telekomunikacyjnymi. 

Jak podano w oficjalnym komunikacie banku, rozwiązanie nie ma żadnego odpowiednika na świecie. Dzięki niemu system przeciwdziałania oszustwom Sberbanku będzie otrzymywać informacje o połączeniach do klientów, które przychodzą z numerów rozpoznanych jako należące do oszustów. Platforma dostarczająca dane jest zintegrowana z firmami telekomunikacyjnymi Tele2 i Megafon. W trakcie dołączania do systemu są dwaj kolejni operatorzy – MTS i Beeline.

To rozwiązanie pozwala nam na szybką identyfikację nieuczciwych połączeń i podjęcie działań w celu ochrony klientów banku. Wierzymy, że połączenie wysiłków  przeciwdziałających oszustwom, ze strony banku i operatorów telekomunikacyjnych, zwiększy skuteczność wykrywania i zapobiegania oszustwom telefonicznym. – podano w komunikacje na stronie Sberbanku.

Oszustwa telefoniczne w Rosji

Mieszkańcy Rosji od wielu lat stają się ofiarami oszustw dokonywanych telefonicznie. Istnieje wiele różnych metod, którymi posługują się przestępcy. Poza oszustwami inwestycyjnymi, w których dzwoniący nakłaniają do zdeponowania pieniędzy pod pozorem ich pomnożenia, na popularności zyskują także inne wyrafinowane scenariusze.

Jednym ze sposobów wyłudzania pieniędzy jest podszywanie się pod służby lub prokuraturę. Przestępcy wykorzystują nieufność Rosjan do instytucji i przekonują ich do spisku mającego miejsce w ich banku. Aby „ochronić” pieniądze znajdujące się na koncie, trzeba natychmiast przelać je na „bezpieczne” konto. Oczywiście, z uwagi na dobro śledztwa, nie można wspominać o tym żadnym postronnym osobom. Nie wolno także rozmawiać o tym z pracownikami banku, którzy tkwią w zmowie.

Pomimo że tego rodzaju scenariusz wydaje się być dość oczywistym oszustwem, przestępcy potrafią bardzo dobrze odgrywać swoje role. Z ofiarą kontaktuje się wiele różnych osób z rozmaitych biur, które „zajmują się sprawą”. Oszuści mają czas na doskonalenie swojego fachu – zdaniem wiceprezesa Sberbanku 40 – 50% nieuczciwych centrali telefonicznych działa z więzień lub aresztów.

Autor: Michał Misiura

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

statystyki z europejskiego rynku instrumentów pochodnych za 2019 rok

Duży wzrost w rozliczeniach instrumentów pochodnych w UE w 2019

Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) opublikował trzeci roczny raport statystyczny, który analizuje ...
Czytaj dalej
webinar xtb - bartosiak i kwiecień - co czeka nas w 2021 roku

Kwiecień i Bartosiak: „Co czeka nas w 2021 roku?”

26 stycznia o godz. 19:00 odbędzie się webinarium dotyczące sytuacji ekonomicznej w Polsce i na ...
Czytaj dalej
commerzbank ostrzegał bafin o nieprawidłowościach w wirecard a nadzór finansowy zignorował informacje

BaFin zignorował ostrzeżenie Commerzbanku ws. Wirecard

Commerzbank miał zgłosić podejrzenie przestępstwa w spółce Wirecard, na kilka miesięcy przed wybuchem afery. Według ...
Czytaj dalej
hakerzy przejmują bazę danych z rozmowami z klientami brokera fxcm

Broker FXCM ofiarą hacku – skradziono dane

Broker FXCM Inc poinformował, że systemy internetowe spółki w Izraelu zostały częściowo zhakowane po tym, ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę