ActivTrades z rekordowym zyskiem za 2020 rok
Londyński broker AcivTrades opublikował wyniki finansowe za 2020 rok. Z danych wynika, że spółka działająca na rynku Forex i kontraktów CFD, osiągnęła rekordowe obroty i zyski. Broker podkreślił, że wzrost wolumenu obrotów wśród dotychczasowych klientów oraz napływ nowych inwestorów zaowocowały najlepszym rokiem od czasu powstania spółki w 2001 roku.
W komunikacie prasowym broker wskazał, że przychody z usług tradingowych wzrosły ponad dwukrotnie i wyniosły 46,5 mln GBP. Zysk przed opodatkowaniem osiągnął poziom 21,8 mln GBP. Działalność spółki ActivTrades ucierpiała w 2019 roku z powodu wpływu ograniczeń wprowadzonych przez ESMA, co pokrywało się z trendem panującym w całej europejskiej branży tradingowej. Wówczas spółka zanotowała obrót w wysokości 20,6 mln GBP i poniosła stratę w wysokości 7,1 mln GBP.
Warunki działalności brokerów uległy jednak gwałtownej zmianie wraz ze zmiennością wywołaną przez pandemię, która mocno zachwiała wszystkimi rynkami finansowymi. Z całkowitych przychodów ActivTrades za 2020 rok, 30,9 mln GBP zostało wygenerowanych w pierwszej połowie roku, ponieważ większość aktywności traderów dotyczyła marca i kwietnia. Dodatkowo, liczba nowych klientów wzrosła o 31%, natomiast liczba aktywnych klientów o 9%.
Broker rozszerza obecność w Europie
Komentując rekordowe wyniki finansowe, prezes ActivTrades Alex Pusco powiedział, że władze spółki są niezwykle zadowolone z solidnych danych finansowych. Wyraził też wdzięczność rosnącej liczbie klientów, którzy zaufali brokerowi i powierzyli mu prowadzenie rachunków inwestycyjnych. Pusco podkreślił, że firma przykłada ogromną wagę do doskonałej obsługi klienta i rozwoju najnowocześniejszych technologii. Zapowiedział dalsze innowacje, które mają zapewniać klientom doświadczenia tradingowe najwyższej jakości. Broker ma swą siedzibę w Londynie, ale stawia również na rozwój działalności w Europie po Brexicie. W tym celu w ostatnim czasie rozszerzył swą obecność na kontynencie i otworzył biuro w Luksemburgu, które ma usprawnić obsługę klientów w krajach unijnych.