Admirals ze spadkiem przychodów o 43% w 2021 roku
Estońska spółka Admirals Group AS, która prowadzi działalność brokerską pod marką Admirals, odnotowała spadek przychodów za 2021 rok o 43%. To efekt braku zmienności rynkowej wywołanej w 2020 roku przez pandemię. Inne kluczowe wskaźniki finansowe brokera również spadły w 2021 roku.
W 2021 roku spółka wygenerowała 35,7 mln EUR dochodu netto z tradingu, co oznacza spadek w porównaniu z rekordowym wynikiem 62,2 mln EUR z poprzedniego roku. Z całkowitego przychodu za rok 2021 18,4 mln EUR przypadło na pierwszą połowę roku, a pozostałe 17,3 mln EUR na drugą połowę.
Przy spadku EBITDA o 96% do 1 mln EUR, całkowity zysk netto wyniósł 0,1 mln EUR, co oznacza spadek z 20,7 mln EUR w roku poprzednim. Zysk netto na akcję spółki zmniejszył się z 8,2% do 0,1%. Spółka Admiral Markets AS przyniosła 20,5 mln EUR całkowitego przychodu oraz 0,9 mln EUR zysku netto grupy. Pozostała część została wygenerowana przez inne międzynarodowe spółki zależne.
Broker wchodzi na areny sportowe
Estoński broker wszedł również w obszar sponsoringu sportowego, podpisując umowę z FCI Levadia Tallinn, aktualnym mistrzem Estonii w piłce nożnej. W ten sposób Admirals stał się jedną z wielu marek brokerskich, które wprowadziły swoją markę na arenę sportową.