Facebook łagodzi politykę reklamową wobec krypto
Facebook zdecydował, że zniesie kolejną część ograniczeń dotyczących reklam związanych z branżą kryptowalutową. Nadal jednak utrzymany zostanie zakaz reklamowania ICO oraz opcji binarnych. Facebook wprowadził swe restrykcje w styczniu 2018 roku. Początkowo obowiązywał całkowity zakaz reklamowania kryptowalut.
Po kilku miesiącach, w czerwcu 2018 roku złagodzono zakaz i zezwolono na reklamę start-upów promujących swą kryptowalutę, ale pod warunkiem, że złożą one wcześniej odpowiednią aplikację, na podstawie której oceniano ich wiarygodność.
Po ostatnich zmianach właściciel sieci społecznościowej nie będzie już musiał wyrażać zgody na reklamowanie m.in. technologii blockchain oraz kryptowalut. Informacjom o zmianie polityki reklamowej towarzyszą spekulacje, które przewidują, że w niedalekiej przyszłości Facebook zamierza wprowadzić własną kryptowalutę.
Już wcześniej pojawiały się doniesienia o tym, że firma Marka Zuckerberga pracuje nad stablecoinem powiązanym z koszykiem różnych walut, a nie tylko z USD. Jednocześnie Facebook wypowiada walkę innym spekulacyjnym instrumentom finansowym takim jak CFD i opcje binarne wprowadzając zakaz reklamy tego typu produktów.
Jaki efekt przyniosą wprowadzone zmiany? Z pewnością możemy spodziewać się dużej intensyfikacji reklam związanych z krypto. Szczególnie, jeśli interesujemy się tą technologią i wyrażamy to na naszym profilu w postaci polubień określonych stron i przynależności do tematycznych grup.