Facebook znosi banicjÄ™ reklam kryptowalut
Facebook zniósÅ‚ zakaz reklam kryptowalut, co oznacza fundamentalnÄ… zmianÄ™ sposobu w jaki serwis podchodzi do branży wirtualnych walut. Nowe zasady bÄ™dÄ… obowiÄ…zywać na Facebooku, Instagramie i na zewnÄ™trznej platformie Audience Network. Firma zamiast surowej restrykcji postanowiÅ‚a po prostu zaaktualizować reguÅ‚y reklamowe w swoich serwisach, a dokÅ‚adniej część dotyczÄ…cÄ… „zabronionych treÅ›ci”.
W poÅ›cie na blogu internetowy giganta, dyrektor ds. ZarzÄ…dzania produktami, Rob Leathern, napisaÅ‚, że firma jest otwarta na nowe technologie – i to wÅ‚aÅ›nie dlatego postanowiÅ‚a udoskonalić swojÄ… politykÄ™. Zakaz nadal pozostaje jednak wiążący dla firm promujÄ…cych opcje binarne i poczÄ…tkowe oferty monet (ICO). Jak napisaÅ‚ autor posta:
W ciągu ostatnich kilku miesięcy analizowaliśmy jak najlepiej udoskonalić nasze zasady, tak aby umożliwić wyświetlanie niektórych zakazanych obecnie reklam, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo użytkowników. Od 26 czerwca będziemy aktualizować nasze zasady, aby umożliwić wyświetlanie reklam promujących kryptowaluty i powiązane z nimi treści od prześwietlonych reklamodawców. Będziemy jednak nadal blokować reklamy promujące opcje binarne i początkowe oferty monet.
DziÄ™ki takiemu rozwiÄ…zaniu start-upy bÄ™dÄ… mogÅ‚y wykorzystywać reklamy do promowania swoich kryptowalut – bÄ™dzie to jednak możliwe dopiero po przejÅ›ciu procedury weryfikacji przez giganta internetowego. WedÅ‚ug nowej polityki, osoby, które bÄ™dÄ… ubiegaÅ‚y siÄ™ o uprawnienie, muszÄ… załączyć wszystkie uzyskane przez siebie licencje i odpowiedzieć na pare pytaÅ„ powiÄ…zanych ze swojÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ….
Firma zachÄ™ca również spoÅ‚eczność do zgÅ‚aszania treÅ›ci, które naruszajÄ… zasady, ponieważ czasami niektóre niebezpieczne treÅ›ci przedostajÄ… siÄ™ przez klasycznÄ… weryfikacjÄ™.Â