
Facebook znosi banicję reklam kryptowalut
Facebook zniósł zakaz reklam kryptowalut, co oznacza fundamentalną zmianę sposobu w jaki serwis podchodzi do branży wirtualnych walut. Nowe zasady będą obowiązywać na Facebooku, Instagramie i na zewnętrznej platformie Audience Network. Firma zamiast surowej restrykcji postanowiła po prostu zaaktualizować reguły reklamowe w swoich serwisach, a dokładniej część dotyczącą „zabronionych treści”.
W poście na blogu internetowy giganta, dyrektor ds. Zarządzania produktami, Rob Leathern, napisał, że firma jest otwarta na nowe technologie – i to właśnie dlatego postanowiła udoskonalić swoją politykę. Zakaz nadal pozostaje jednak wiążący dla firm promujących opcje binarne i początkowe oferty monet (ICO). Jak napisał autor posta:
W ciągu ostatnich kilku miesięcy analizowaliśmy jak najlepiej udoskonalić nasze zasady, tak aby umożliwić wyświetlanie niektórych zakazanych obecnie reklam, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo użytkowników. Od 26 czerwca będziemy aktualizować nasze zasady, aby umożliwić wyświetlanie reklam promujących kryptowaluty i powiązane z nimi treści od prześwietlonych reklamodawców. Będziemy jednak nadal blokować reklamy promujące opcje binarne i początkowe oferty monet.
Dzięki takiemu rozwiązaniu start-upy będą mogły wykorzystywać reklamy do promowania swoich kryptowalut – będzie to jednak możliwe dopiero po przejściu procedury weryfikacji przez giganta internetowego. Według nowej polityki, osoby, które będą ubiegały się o uprawnienie, muszą załączyć wszystkie uzyskane przez siebie licencje i odpowiedzieć na pare pytań powiązanych ze swoją działalnością.
Firma zachęca również społeczność do zgłaszania treści, które naruszają zasady, ponieważ czasami niektóre niebezpieczne treści przedostają się przez klasyczną weryfikację.