menu

Strona Główna > Newsy > FMA ostrzega przed reklamami SCAMów finansowych z celebrytami

FMA ostrzega przed reklamami SCAMów finansowych z celebrytami


Nowozelandzka Komisja Rynków Finansowych (FMA) ostrzega przed reklamami w mediach społecznościowych, które fałszywie wykorzystują wizerunki znanych osób do promocji oszukańczych schematów inwestycyjnych w kryptowaluty i na rynku Forex.

Kluczowe informacje:

  • Ostrzeżenie FMA: Nowozelandzki regulator finansowy publicznie ostrzega przed fałszywymi reklamami wykorzystującymi wizerunki celebrytów.
  • Zagrożenie dla inwestorów: Wykrozystanie celebrytów sprawia, że są to oszustwa związane z inwestycjami, które trudno zidentyfikować jako takie na pierwszy rzut oka.
  • Skomplikowane metody oszustw: Scenariusze oszustw obejmują fałszywe artykuły i naciąganie na wysokie opłaty przed możliwością wypłaty środków.

Mechanizm działania oszustw

Nowozelandzki regulator rynków finansowych (FMA) szczegółowo opisuje, jak oszuści tworzą atrakcyjnie wyglądające reklamy na platformach społecznościowych. Te reklamy często prowadzą do fałszywych artykułów prasowych, które imitują wiarygodne nowozelandzkie media. Artykuły te przedstawiają fikcyjne wywiady z lokalnymi celebrytami, którzy rzekomo zarobili duże pieniądze inwestując przez określone platformy. Dodatkowo, oszuści oferują wizję łatwego zysku i zachęcają do rejestracji, po której ofiary otrzymują telefon od rzekomego brokera lub doradcy finansowego z prośbą o wpłatę 250 USD lub EUR.

Czy widzieliście już gdzieś takie reklamy? Z pewnością! Jest to schemat bardzo popularny również w Polsce!

Utrudnione wypłaty i dodatkowe opłaty

Po zainwestowaniu, ofiary są zwodzone fałszywym przekazem środków na ich konta, co buduje pozory legalności. Jednak gdy inwestorzy próbują wypłacić swoje fundusze, napotykają na wymóg zapłaty wysokiej prowizji, która w rzeczywistości nie gwarantuje zwrotu zainwestowanych środków.

Ostrzeżenia i zalecenia dla konsumentów

Nowozelandzka FMA zaleca ostrożność podczas interakcji z reklamami inwestycyjnymi w mediach społecznościowych, szczególnie tymi, które używają wizerunków znanych osób. Regulator radzi, aby unikać klikania w takie reklamy i nie podawać przez nie swoich danych osobowych.

Autor: Albert Czajkowski

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

tanie akcje

Jak znaleźć najtańsze spółki do inwestycji? [wideo]

Inwestowanie w akcje to wyzwanie, które wymaga nie tylko odwagi, ale także wiedzy. Jak skutecznie ...
CBŚP

CBŚP wkracza do siedziby Cinkciarz.pl: śledztwo prokuratury trwa

Centralne Biuro Śledcze Policji oraz policjanci z wydziału cyberprzestępczości weszli do siedziby Cinkciarz.pl w Zielonej ...
Liczba aktywnych traderów FX/CFD w Niemczech wzrosła o 58%

Rewolucja podatkowa w Niemczech: ulga dla inwestorów CFD?

Jak podaje portal fxnewsgroup.com powołując się na własne źródła, niemiecki rząd ogłosił plan zniesienia kontrowersyjnego ...
xtb investing masterclass

Bezpłatna konferencja XTB: sztuczna inteligencja, geopolityka i trendy inwestycyjne na 2025

Rewolucja sztucznej inteligencji, rosnące napięcia geopolityczne oraz nadchodzące wybory prezydenckie w USA znacząco wpływają na ...
Przewiń na górę