Francja publikuje wytyczne dotyczące reklamy Forex/CFD
ARPP, organizacja regulująca rynek reklamy we Francji, opublikowała wytyczne dotyczące reklamy instrumentów Forex i CFD. Nowe wytyczne są powiązane z wprowadzeniem ustawy Sapin 2, zakazującej reklamy wysokolewarowanych instrumentów CFD oraz opcji binarnych.
Transparentność
Reklamy powinny być łatwo identyfikowalne jako reklamy. Również firma za nimi stojąca powinna być łatwa do zidentyfikowania. Podobnie sytuacja wygląda z reklamowanymi produktami. Na dodatek nie powinny one sugerować braku ryzyka przy tego typu inwestycjach.
Rezultaty
Nie wolno sugerować, że zyski na rynkach CFD są łatwe do wypracowania w systematyczny sposób, bez żadnego ryzyka. Nie mogą one również sugerować, że kursy i szkolenia oferowane przez brokera zapewnią klientowi wiedzę na poziomie profesjonalnych inwestorów.
Odpowiedzialność społeczna
Reklamy powinny być odpowiedzialne społecznie, tym samym nie powinny rozmijać się z prawdą w kwestii ryzyka inwestycyjnego. Nierównomierna prezentacja ryzyka w połączeniu z bonusami i korzyściami płynącymi z tradingu jest również zakazana. Nie powinny one również przedstawiać w jakikolwiek sposób tradingu jako formy gry.
Nie wolno również sugerować, że produkty Forex/CFD mogą zapewnić stały przychód lub pomóc w rozwiązaniu problemów finansowych.
ARPP zakazuje również kierowania reklam do nieletnich.
Czytając powyższe wytyczne można przyjąć, że powinny być to wytyczne stosowane nie tylko przez brokerów we Francji, ale na całym świecie. Transparentność reklam stosowanych przez brokerów pozostawia często wiele do życzenia.