Francja: zmiany w przepisach AMF
AMF, francuski odpowiednik KNF-u, wprowadził szereg zupełnie nowych zmian w swoich przepisach regulacyjnych. Zostały one opatrzone przydomkiem „Sapin 2”. Nazwa ta została oparta o nazwisko francuskiego ministra gospodarki i finansów, Michaela Sapina.
Zgodnie z treścią opublikowaną przez AMF (Autorité des Marchés Financiers), od tej pory we Francji obowiązuje całkowity zakaz stosowania elektronicznej formy reklamy brokerów forex oraz opcji binarnych.
AMF w trosce o dobro klientów zmusza brokerów do gwarantowania realizacji (na pozycjach klienta) zleceń stop loss, jak również asekuracji przed pojawieniem się ujemnego bilansu rachunku na koncie klienta.
IG Group – znany broker FX/CFD, obejmujący swym zasięgiem liczne kraje europejskie w tym Francję, jest pierwszym, który wprowadził w życie nowe postanowienia AMF. Zdaniem brokera decyzje podjęte przez AMF nie wpłyną w istotny sposób na dotychczasowe usługi podmiotu. Takie opinie są dyktowane tym, że IG Group już wcześniej wprowadził do systemu swoich usług rozwiązania, które końcem 2016 ogłosiło AMF. Ponadto IG Group jest przekonany, że zmiany poczynione przez francuskiego regulatora pociągną za sobą wzrost bezpieczeństwa klientów, którzy zbyt często czynili straty z powodu lokalizacji swoich funduszy u nieuregulowanych czy niewydajnych brokerów.
W tym miejscu należy również wspomnieć, że kroki podjęte przez AMF nie są zupełnie innowacyjne. Takie rozwiązania wprowadziło już, bądź planuje wdrożyć wiele innych europejskich regulatorów finansowych. Jednym z nich jest niemiecki regulator BaFin, chcący zabezpieczyć swych klientów przed ujemnym depozytem oraz cypryjski CySEC, pragnący wprowadzić maksymalną dźwignię rzędu 50:1.