Inwestorzy szukają wygranych ustawy infrastrukturalnej wartej 1 bln USD
Inwestorzy szukają akcji spółek, których wycena może zyskać dzięki ustawie infrastrukturalnej, zatwierdzonej wczoraj przez Senat USA – donosi Reuters. Plany zawarte w dokumencie pochłoną 1 bilion dolarów.
Zarządzający finansami zaczęli wykupywać akcje spółek, które w ich ocenie mogą zyskać dzięki rządowym wydatkom na infrastrukturę. M.in. z tego powodu sektory materiałów i przemysłu S&P wzrosły od początku roku o 18%.
Część inwestorów, takich jak zarządcy funduszy, schodzi głębiej niż indeksy i popularne firmy, koncentrując się na niedowartościowanych spółkach, które mogą szczególnie skorzystać na ustawie infrastrukturalnej. Obejmuje ona plany, największej od dziesięcioleci, modernizacji: sieci energetycznej, dróg, mostów, kanałów żeglugowych, lotnisk oraz poprawy dostępu do szerokopasmowego Internetu. Pakiet został uchwalony przez Senat USA i jesienią trafi do Izby Reprezentantów.
Pomysły inwestycyjne – ustawa infrastrukturalna w USA
O tym co kupuje jego fundusz, mówił w rozmowie z Reutersem, Scott Helfstein – szef działu inwestycji tematycznych w ProShares. Jak stwierdził: „będzie dużo wydatków w obszarach, które ludzie niekoniecznie kojarzą z infrastrukturą”. ProShares zwiększa ekspozycję na fundusze inwestycyjne nieruchomości, do których należą porty i wieże telefonii komórkowej. Jako przykład Helfstein podał Crown Castle International Corp (CCI.N). Jego firma inwestuje także w spółki gazowe, które mogą skorzystać na odnowie sieci energetycznej, w tym Williams Companies Inc (WMB.N).
Dyrektor ds. inwestycji w NFJ Investment Group, John Mowrey, na liście akcji wartych do obserwowania umieścił notowania operatora kolejowego Norfolk Southern Corp (NSC.N). Jego zyski mogą wzrosnąć, gdy materiały budowlane będą potrzebowały transportu na terenie całego kraju. Mowrey koncentruje się także na akcjach spółek użyteczności publicznej, takich jak American Water Works Company Inc (AWK.N). Inwestor zwrócił uwagę na to, że rząd sfinansuje część wydatków, które musiałyby poświęcić na modernizację.
Zupełnie inne podejście przyjmuje Barry James z James Advantage Funds, który zwrócił uwagę na fakt, że zmodernizowana infrastruktura usprawni transport i długofalowo przysłuży się spółkom z branży dostawczej oraz e-commerce. Inwestor wspomniał w tym miejscu o FedEx (FDX.N) i Amazonie (AMZN.O).