Kampania Oczarowani – KNF i UOKiK ostrzegają przed condohotelami
KNF, Urząd Ochrony Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju rozpoczęły kampanię społeczną, informującą o ryzyku związanym z inwestowaniem w condohotele i aparthotele.
W komunikacie umieszczonym na stronie KNF-u, czytamy że nazwa Oczarowani „jest nieprzypadkowa”. Jak wyjaśnia urząd, odnosi się ona do grupy nieprofesjonalnych inwestorów, którzy bez niezbędnej wiedzy, za to oczarowani perspektywą zysków, stają się ofiarami przestępców.
Inwestycje w condohotele oraz aparthotele polegają na wykupieniu mieszkania lub pokoju, który następnie ma przynosić dochody dzięki najmowi krótkoterminowemu. Wszystkim od budowy obiektu, po udostępnianie mieszkań ma zajmować się firma, której dajemy pieniądze.
Jak łatwo przewidzieć zdarzają się oszuści, którzy wykorzystują tę wciąż słabo znaną w naszym kraju gałąź rynku nieruchomości. Condohotele i aparthotele są w tym przypadku taką samą bajką, jak przekręty zasłaniające się rynkiem Forex, kryptowalut czy znaczków pocztowych. Za fasadą obiecująco wyglądającej inwestycji, mogą kryć się ludzie, którzy nie zamierzają wykorzystać pieniędzy zgodnie z planem przedstawionym klientom.
W ramach kampanii informacyjnej utworzono stronę www.oczarowani.pl. Ponadto mają towarzyszyć jej spoty radiowe i telewizyjne. Kampania ma również swój własny facebookowy fanpage.