KPMG zamyka pulę dla klientów niewypłacalnego Alpari (Wielka Brytania)
Wspólni administratorzy z KPMG opublikowali właśnie piąty raport dotyczący postępowania w sprawie Alpari (Wielka Brytania), czyli jednego z pośredników FX, który zapoczątkował upadek po „Czarnym Czwartku” w styczniu 2015 roku.
Piąte sprawozdanie z postępów w sprawie niewypłacalności detalicznego pośrednika walutowego Alpari (Wielka Brytania) pokazuje, że specjalni administratorzy zapłacili w sumie 77,9 miliona dolarów z puli środków dla klientów aż 13 644 osobom.
Najnowszy raport przedstawia dane przypadające na okres od 19.01 – 18.07. 2017 roku. Zostało w nim ogłoszone zamknięcie puli środków dla klientów (CMP), co jest zgodne ze wskazówkami otrzymanymi od sądu. CMP zostało już zamknięte, a żadne dodatkowe koszty lub realizacje nie zostaną naliczone.
Zgodnie ze wskazówkami Sądu Najwyższego w sprawie CMP, w dniu 31 maja 2017 ogłoszono drugą i ostatnią dystrybucję środków. Administratorzy zauważają, że klienci, którzy nie złożyli roszczenia z tytułu odsetek, nie są już uprawnieni do dystrybucji z CMP. Mogą nadal przystąpić do uzgodnienia swoich sald, ale wszelkie wnioski będą traktowane jako roszczenia niezabezpieczone wierzyciela.
System Rekompensaty Usługi Finansowej (FSCS) będzie nadal kompensować klientów nieistniejącego już maklera, maksymalnie do 50 000 GBP.