menu

Strona Główna > Newsy > Ranking 30 brokerów z UE pod kątem zyskowności klientów

Ranking 30 brokerów z UE pod kątem zyskowności klientów


W wyniku nowych europejskich regulacji cały rynek uległ zasadniczej zmianie, a europejscy brokerzy zostali zmuszeni do wprowadzenia radykalnych zmian w swoich ofertach. Firmy muszą od teraz publikować m.in. dane dotyczące strat i zysków swoich klientów. Serwis finansowy Finance Magnates przeskanował statystki 30 brokerów i zebrał je w jednym miejscu, a efekty tego prezentujemy poniżej.

Krótkie wprowadzenie

Każdy broker regulowany w UE musi upubliczniać teraz dane, które ESMA uważa za cenne dla inwestorów detalicznych. Głównym celem nowego rozporządzenia jest ograniczenie ilości reklam maklerskich wprowadzających w błąd potencjalnych klientów. Przy okazji dostarcza ono jednak klientom oraz konkurencji ciekawych informacji, a same firmy mogą w wyniku tego wykorzystywać procent zyskujących klientów w celu budowaniu swojej marki. Należy jednak pamiętać, że liczby te nie są w żaden sposób reprezentatywne dla jakości usług wspomnianych brokerów.

Bez zaskoczenia

Poniżej możemy zobaczyć relacje wygranych i przegranych pozycji klientów u poszczególnych brokerów. Co ciekawe, dwójka z pięciu pierwszych brokerów umożliwiają tzw. kopiowanie pozycji. Oznacza to, że ich platformy umożliwiają traderom wykorzystywanie do handlu strategii stworzonych przez kogoś innego i to w kilku prostych krokach.

Procent wygrywających klientów wśród brokerów UE

źródło: https://www.financemagnates.com/

Statystki nie są zbytnio zaskakujące, gdyż powszechnie wiadomo, że większość traderów zamyka swoje pozycje ze stratą. Firmy maklerskie niewiele mogą zrobić, aby powstrzymać klientów przed utratą pieniędzy. Jedyne co mogą zrobić, to upewnić się, że ich klienci mają narzędzia niezbędne do podejmowania świadomych decyzji.

Co dalej?

Konkluzja, jaka nasuwa siÄ™ ze zmian wymuszonych przez ESMA jest jedna – brokerzy powinni zacząć dążyć do budowy bazy dobrze wyedukowanych klientów. Inaczej firmy nastawione głównie na poszerzaniu istniejÄ…cej bazy klientów bedÄ… w takich raportach znajdować siÄ™ zawsze na koÅ„cu, co nie koniecznie bÄ™dzie dobrÄ… reklamÄ…. Tak wiÄ™c, jeÅ›li domy maklerskie chcÄ… zrobić pożytek z nowych regulacji marketingowych i chwalić siÄ™ iloÅ›ciÄ… wygranych pozycji, bedÄ… musiaÅ‚y wdrożyć narzÄ™dzia pozwalajÄ…ce ich klientom na lepsze rozeznanie rynku.

Wszystko to może diametralnie wpłynąć na poczynania reklamowe brokerów oraz ich strategie, gdyż skończyły się czasy, kiedy reklamowana rynek FX jako żyłę złota. Dni agresywnego marketingu wśród legalnych brokerów są policzone, od teraz firmy bedą musiały dostosować się do nowych reguł, aby nadal być konkurencyjnym.

Autor: Dominik Zieliński

JesteÅ› traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

mezczyzna kobieta ai

Małżeństwo przez 7 lat udawało doświadczonych inwestorów. Oszukali znajomych na 3.9 mln dolarów

Małżeństwo z Nowej Zelandii przyznało się do udziału w oszustwie, w którym od 2014 roku ...
xtb logo

XTB wypłaci rekompensaty ofiarom cyberprzestępstw. Nowe standardy ochrony inwestorów

Platforma XTB wprowadza bezprecedensową politykę ochrony klientów dotkniętych atakami cyberprzestępców. Broker ogłosił, że pokryje w ...
trustee plus

Portfel kryptowalutowy Trustee Plus dynamicznie zyskuje na popularności wśród polskich użytkowników w 2025 roku

Od poczÄ…tku 2025 roku Trustee Plus konsekwentnie umacnia swojÄ… pozycjÄ™ na polskim rynku. Aplikacja regularnie ...
wykres ai

Inflacja w USA znów przyspiesza. Jednym z powodów mogą być cła Trumpa

Dane inflacyjne za czerwiec mogą ostudzić nadzieje inwestorów na szybkie obniżki stóp procentowych w Stanach ...
Przewiń na górę