Spotify testuje playlisty odblokowywane przez NFT
Możliwość odblokowania dostępu do specjalnych treści była przez długi czas obietnicą wielu społeczności opartych na NFT. Teraz Spotify pomaga niektórym z nich zrealizować te zapowiedzi dzięki playlistom opartym na tokenach.
Według serii tweetów Kingship, zespołu metaverse związanego z Universal Music Group (UMG), firma streamingowa w niektórych regionach testuje listy odtwarzania, które mogą być odblokowane poprzez NFT. W ramach pilotażu Kingship wypuścił specjalną playlistę, do której dostęp mogli mieć tylko posiadacze NFT z kluczem Kingship.
Grupa zamieściła serię kroków, które obejmują połączenie portfela kryptowalutowego, takiego jak Metamask, Trust Wallet, Rainbow, Ledger Live lub Zerion, w celu uwierzytelnienia NFT, który odblokowuje playlistę. Ta opcja jest obecnie dostępna tylko dla użytkowników Androida w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Australii i Nowej Zelandii.
Firma Spotify potwierdziła prowadzenie pilotażu, jednak nie podała bliższych szczegółów, wskazując jedynie, że to jeden z wielu takich projektów prowadzonych przez platformę. Być może więcej informacji pojawi się 8 marca podczas Stream On, wydarzenia organizowanego przez Spotify.
Kolejne podejście Spotify do NFT
Listy odtwarzania odblokowywane przez NFT to nie pierwsze podejście Spotify do NFT. W maju 2022 firma eksperymentowała z funkcją profilu, która pozwalała artystom promować ich cyfrową sztukę. W zeszłym roku opublikowała związane z Web3 oferty pracy w działach technologii i marketingu.
Od tego czasu globalne warunki ekonomiczne uległy zmianie. Wiele firm, w tym Spotify, zwolniło wielu pracowników i odłożyło na półkę wiele projektów. Po ubiegłorocznych bankructwach rynki kryptowalutowe i całą branża stanęły w obliczu trudnych czasów i wiele firm przestało mówić o swoich ambicjach związanych z Web3. Projekt pilotażowy Spotify wskazuje jednak, że firma może mieć technologię gotową do zaoferowania większej ilości treści, w tym utworów, albumów lub podcastów, które mogłyby być tokenami.
Kurs akcji Spotify
Pomimo ogłoszenia akcje Spotify (SPOT) podążają dziś tą samą trajektorią co reszta rynku, która traci przez najnowszy odczyt indeksu cen osobistych wydatków konsumpcyjnych (PCE), który wzrósł w styczniu o 0,6% do 5,4%. To zwiastuje dalszą twardą politykę monetarną ze strony Fed.
Mimo negatywnych warunków rynkowych akcje Spotify zyskują od początku roku ponad 40%. Wciąż pozostają jednak zdecydowanie poniżej swojego szczytu, osiągniętego równe 2 lata temu, kiedy za cena pojedynczej akcji SPOT wynosiła 364 dolary.