Swissquote i PostFinance uruchamiają aplikację Yuh
Szwajcarski broker Swissquote poinformowała, że w przyszłym tygodniu uruchomi aplikację bankową Yuh. Nowy produkt powstaje w ramach współpracy z PostFinance, podmiotem należącym do szwajcarskiego operatora usług pocztowych. Obie strony informowały o współpracy w listopadzie 2020 roku.
Zgodnie z komunikatem prasowym, PostFinance i Swissquote zamierzają wprowadzą aplikację Yuh na rynek 11 maja 2021 roku. Obie firmy planują przyjąć nowe podejście do bankowości mobilnej. Swissquote wspomina, że innowacyjne funkcje w aplikacji Yuh nie są dostępne w żadnej innej aplikacji bankowej w Szwajcarii. Oba podmioty, PostFinance i Swissquote, mają silną pozycję w szwajcarskiej branży usług finansowych.
Komentując informację o premierze, prezes Yuh Markus Schwab powiedział, że użytkownicy otrzymają aplikację mobilną, która pozwoli im na swobodne zarządzanie pieniędzmi, a ponadto w jej tle będą mieli dostęp do partnerów, których znają i którym ufają.
Szczegóły podczas premiery 11 maja
Szczegóły dotyczące opcji i funkcji aplikacji Yuh zostaną ujawnione podczas internetowej inauguracji, którą zaplanowano na 11 maja 2021.
Swissquote i PostFinance zamierzają uprościć bankowość dla klientów poprzez najnowszą aplikację do obsługi bankowości. – Jesteśmy zachwyceni, że w PostFinance znaleźliśmy partnera, który nie tylko wspiera nas w zakresie rozwoju, ale także ma wieloletnie doświadczenie w szwajcarskiej bankowości detalicznej – wspomniał Marc Burki, dyrektor generalny Swissquote w oficjalnym komunikacie prasowym.
– Klienci coraz częściej poszukują inteligentnych rozwiązań cyfrowych dla swoich finansów osobistych. Aplikacja Yuh łączy technologię bankowości internetowej i doświadczenie Swissquote z naszą wiedzą i silną pozycją w sektorze bankowości detalicznej – dodał prezes PostFinance Hansruedi Kong.
Wysokie zyski brokera w 2020 roku
Pod koniec marca broker Swissquote opublikował wyniki finansowe za rok 2020. Dostawca usług finansowych odnotował w tym okresie przychody netto w wysokości 317,3 mln CHF, co oznacza wzrost o 37,6% w porównaniu do 2019 roku. Zysk netto przekroczył oczekiwania i osiągnął 91 mln CHF, co oznacza wzrost o ponad 100% w porównaniu do 2019 roku.