Szwajcarscy traderzy zwiększają inwestycje na rynku Forex
W grudniu 2020 r. detaliczna branża Forex odnotowała solidny wzrost we wszystkich trzech głównych obszarach operacji związanych z klientami, objętych cykliczną analizą prowadzoną przez portal Finance Magnates. Jednocześnie rok 2020 zakończył się ogólnym rocznym wzrostem wskaźników w stosunku do roku 2019.
Pierwszą rzeczą, która wyróżnia się w grudniowych danych, udostępnionych portalowi Finance Magnates przez cPattern, jest wzrost wartości środków zgromadzonych na kontach. Średnia pojedyncza wpłata na konto wzrosła z 2423,14 USD do 2738,20 USD. Jeszcze większy wzrost odnotowano w przypadku wypłat, gdzie przeciętne pojedyncze wypłaty z kont wzrosły z 2788,60 USD do poziomu 3286,34 USD.
Najbardziej imponujący wzrost dotyczył jednak wartości pierwszych depozytów (First Time Deposits, FTD), który w grudniu skoczył z 1849,03 USD do 3348,30 USD. Co ciekawe, dwa pierwsze miejsca w rankingu FTD zajęły kraje azjatyckie, Hongkong i Tajwan, z wynikami odpowiednio 4755,00 USD i 4384,70 USD. Jeszcze bardziej interesujący jest fakt, że Brazylia, kraj o trudnej sytuacji regulacyjnej, znalazła się na trzecim miejscu ze średnim FTD na poziomie 4311,80 USD.
Swissquote wchodzi do sektora leasingu
Tradycyjnie, największe łączne wpłaty w całym grudniu dokonane zostały przez traderów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Średnio pozostawili oni na swoich kontach 16 844,00 USD, a tuż za nimi uplasowali się traderzy ze Szwajcarii. Na detalicznych kontach FX z tego kraju znajdowała się w grudniu średnia kwota w wysokości 14 479,00 USD. Wzrostowa tendencja na detalicznym rynku Forex w Szwajcarii to dobra wiadomość. Ostatnio kraj ten przykuł uwagę branży finansowej dzięki dynamicznemu rozwojowi nowych technologii.
Lokalny broker Swissquote ogłosił w grudniu, że nawiązał współpracę z Teslą, największym na świecie producentem samochodów elektrycznych, aby zwiększyć swoją obecność w sektorze kredytowym. Broker uruchamia nową cyfrową ofertę leasingową we współpracy z firmą Elona Muska, aby dotrzeć do szwajcarskich klientów, zainteresowanym kupnem nowych elektrycznych samochodów.