menu

Strona Główna > Newsy > ACCC: Australijczycy stracili ponad 435 mln USD w 2019

ACCC: Australijczycy stracili ponad 435 mln USD w 2019


Australijska Komisja ds. Konsumentów i Konkurencji (ACCC) opublikowała raport, z którego wynika, że w roku 2019 obywatele Australii stracili ponad 634 mln AUD (435,2 mln USD) w wyniku oszustw finansowych.

Według instytucji, suma strat poniesionych w 2019 roku była o 34% większa niż w roku 2018. Kwoty te obliczane są na podstawie danych ze Scamwatch, innych agencji rządowych oraz czwórki największych banków (ANZ, Commonwealth Bank, NAB and Westpac).

Ciekawostką jest fakt, że choć łączna suma spraw wzrosła, to liczba skarg, które trafiły do Scamwatch spadła w roku 2019 o 5%. Raport ACCC wskazuje również, że 126 mln AUD klienci stracili w oszustwach inwestycyjnych. Jest to 59% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. ACCC podkreśla, że oszustwa inwestycyjne zwykle obiecują fałszywe możliwości zarobkowe i wysokie zyski przy niskim ryzyku. Mogą one obejmować inwestycje w akcje lub kryptowaluty, usługi brokerskie lub inne branże. Oszuści zwykle starają się wyglądać wiarygodnie i posiadają profesjonalnie przygotowane strony internetowe oraz eleganckie broszury.

Coraz większym problemem dla Australijczyków stają się również oszustwa kryptowalutowe. W roku 2019 w ten sposób stracili oni 21 mln AUD, co jest kwotą większą niż w roku poprzednim. W wielu przypadkach obywatele Australii dali się złapać przez typową piramidę finansową i usługi wydobywania kryptowalut w chmurze. Z reguły programy te nie miały nic wspólnego z kryptowalutami i od początku były nastawione na wyłudzenie środków. Raport ACCC wskazuje również, że oszuści ulepszają swoje strategie i korzystają z najnowszych technologii. Wciąż większość przypadków wiąże się z bezpośrednim kontaktem i przekazaniem pieniędzy lub danych osobowych. Coraz częściej jednak pojawiają się oszustwa opierające się na minimalnym kontakcie z ofiarą lub całkowitym jego braku (portale randkowe, media społecznościowe). Zdaniem ACCC znacząco zmniejsza to czujność potencjalnych ofiar i utrudnia identyfikację oszustów.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

T-Mobile Usługi Bankowe Alior Bank problemy z kontami bankowymi

Problem z logowaniem klientów T-Mobile do Alior Banku

Alior Bank i T-Mobile Usługi Bankowe zostały połączone w tą niedzielę. Część klientów ze strony ...
Czytaj dalej
ostrzeżenia finansowe

Ostrzeżenia (2.12): SAFE IG, Paragon Finance…

Na listach ostrzeżeń pojawili się:  SAFE IG - safeig.com Paragon Finance - paragon-finance.io Explicittradefx - ...
Czytaj dalej
idea bank ukarany na 10 mln od knf

10 mln PLN kary dla Idea Banku

Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła 10 mln PLN kary na Idea Bank. W komunikacie opublikowanym na ...
Czytaj dalej
wykres forex

Zyski klientów polskich brokerów – 3q 2020

Zgodnie ze statystykami za 3 kwartał 2020, zyski odnotowało około 41% klientów polskich brokerów Forex ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę