Amerykanie stracili na oszustwach ponad 5,8 mld USD w 2021 roku
Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w ubiegłym roku Amerykanie zgłosili straty w wysokości ponad 5,8 mld USD, które ponieśli w wyniku oszustw. Stanowi to ogromny wzrost o ponad 70% w porównaniu ze stratami zgłoszonymi w 2020 roku.
W 2021 roku FTC dodała do swojej internetowej bazy danych Consumer Sentinel Network (Sentinel) łącznie około 5,7 miliona zgłoszeń konsumentów. Spośród nich amerykańscy konsumenci złożyli w 2021 roku 2 789 161 zgłoszeń o oszustwach, 25% zgłaszających wykazało straty pieniężne i poinformowało agencję ochrony konsumentów, że w wyniku oszustw stracili łącznie 5 893 260 382 USD.
– Spośród strat zgłoszonych przez konsumentów, ponad 2,3 mld USD strat zgłoszonych w zeszłym roku przypadało na oszustwa popełniane przez osoby podszywające się pod innych. W 2020 roku było to 1,2 mld USD. Zakupy online przyniosły około 392 mln USD strat zgłoszonych przez konsumentów, co oznacza wzrost z 246 mln USD w 2020 roku – poinformowała FTC.
Młodsi konsumenci tracą częściej niż starsi
W 2021 roku FTC otrzymała również prawie 1,4 mln zgłoszeń o kradzieży tożsamości, co stanowi jedną czwartą wszystkich zgłoszeń z ubiegłego roku. FTC stwierdziła, że młodzi konsumenci (w wieku od 20 do 29 lat) zgłaszali utratę pieniędzy w wyniku oszustwa znacznie częściej niż osoby starsze (w wieku 80 lat i więcej).
Z danych wynika również, że młodsi ludzie tracili pieniądze w 41% przypadków, w których doświadczali oszustwa, natomiast starsi tracili pieniądze tylko w 17%. Gdy jednak osoby starsze traciły pieniądze na rzecz oszustów, mediana ich strat wynosił 1500 USD, czyli trzy razy więcej niż w przypadku młodszej grupy.