menu

Strona Główna > Newsy > ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media

ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media


Regulująca australijski rynek finansowy Australian Securities & Investments Commission (ASIC) opublikowała dokument, w którym proponuje firmom wprowadzenie zmian w zakresie obsługi skarg składanych przez klientów. Przyjęcie propozycji wiązałoby się ze zmianami w zakresie wewnętrznych procedur rozwiązywania sporów (IDR), które firmy regulowane przez ASIC muszą stosować do rozstrzygania sporów z klientami. Lista propozycji zawiera interesujące zmiany w IDR, takie jak akceptacja skarg składanych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz skrócenie czasu wymaganego na rozpatrzenie i odpowiedź na skargę.

Klienci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych środków komunikacji i składają skargi za pośrednictwem mediów społecznościowych. ASIC proponuje zatem, by firmy finansowe równie poważnie traktowały taką korespondencję i ujęły ją w swoich procedurach rozwiązywania sporów. Regulator rynku australijskiego oczekuje, że firmy w ramach swych IDR będą rozpatrywać co najmniej skargi składane przez firmowe platformy społecznościowe, o ile klient może być zidentyfikowany i można się z nim skontaktować.

ASIC zwraca również uwagę na czas odpowiedzi na skargę. Propozycje przedstawione przez regulatora obejmują skrócenie do 45 dni maksymalnego czasu zapisanego w IDR na rozpatrzenie skargi dotyczącej funduszu emerytalnego lub skargi dotyczącej powierników świadczących tradycyjne usługi. Dla innych rodzajów skarg (z wyjątkiem tych, dla których wymagany termin wynosi 21 dni) proponuje się skrócenie terminu odpowiedzi z 45 do 30 dni. ASIC chce również wprowadzić zapis, że opóźnienie terminu wskazanego w IDR może nastąpić jedynie w wyjątkowych okolicznościach. Nowe standardy IDR mają zostać opublikowane jeszcze w tym roku.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

cypryjski regulator cysec

CySEC zawiera ugodę z Maxiflex

Cypryjska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (CySEC) opublikowała komunikat o osiągnięciu porozumienia z firmą Maxiflex ...
Czytaj dalej
centralny bank rosjii uchwalił nowe kategorie dotyczące klientów

Bank Rosji: oszuści wykorzystują wzrost zainteresowania giełdą

Valery Lyakh, szef departamentu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom Banku Rosji, udzielił wywiadu dla TASS, w którym ...
Czytaj dalej
ostrzeżenia finansowe

Ostrzeżenia (3.12): SuperFive, AOX Capitals…

Na listach ostrzeżeń pojawili się:   SuperFive / Super5 (PivoTech Global Ltd) - super-five.com New Traders ...
Czytaj dalej
xtb

XTB stawia na xStation – MT4 niedostępne dla nowych klientów

Zgodnie z komunikatem rozesłanym do klientów, broker XTB skoncentruje się na rozwoju autorskiej platformy xStation ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę