menu

Strona Główna > Newsy > ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media

ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media


Regulująca australijski rynek finansowy Australian Securities & Investments Commission (ASIC) opublikowała dokument, w którym proponuje firmom wprowadzenie zmian w zakresie obsługi skarg składanych przez klientów. Przyjęcie propozycji wiązałoby się ze zmianami w zakresie wewnętrznych procedur rozwiązywania sporów (IDR), które firmy regulowane przez ASIC muszą stosować do rozstrzygania sporów z klientami. Lista propozycji zawiera interesujące zmiany w IDR, takie jak akceptacja skarg składanych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz skrócenie czasu wymaganego na rozpatrzenie i odpowiedź na skargę.

Klienci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych środków komunikacji i składają skargi za pośrednictwem mediów społecznościowych. ASIC proponuje zatem, by firmy finansowe równie poważnie traktowały taką korespondencję i ujęły ją w swoich procedurach rozwiązywania sporów. Regulator rynku australijskiego oczekuje, że firmy w ramach swych IDR będą rozpatrywać co najmniej skargi składane przez firmowe platformy społecznościowe, o ile klient może być zidentyfikowany i można się z nim skontaktować.

ASIC zwraca również uwagę na czas odpowiedzi na skargę. Propozycje przedstawione przez regulatora obejmują skrócenie do 45 dni maksymalnego czasu zapisanego w IDR na rozpatrzenie skargi dotyczącej funduszu emerytalnego lub skargi dotyczącej powierników świadczących tradycyjne usługi. Dla innych rodzajów skarg (z wyjątkiem tych, dla których wymagany termin wynosi 21 dni) proponuje się skrócenie terminu odpowiedzi z 45 do 30 dni. ASIC chce również wprowadzić zapis, że opóźnienie terminu wskazanego w IDR może nastąpić jedynie w wyjątkowych okolicznościach. Nowe standardy IDR mają zostać opublikowane jeszcze w tym roku.


Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

tygodniowy przegląd newsów FX/Krypto

ForexRev: przegląd tygodnia (12.10 – 18.10)

Prezes Banku Anglii twierdzi, że regulacje dla Forex/CFD są niewystarczająco ostre. AFX Group staje przed ...
Czytaj dalej
FCA

Propozycje dla klientów i wierzycieli SVS Securities

Zarząd komisaryczny brokera SVS Securities zwołał spotkanie podczas którego jego przedstawiciele ujawnili propozycje dla klientów ...
Czytaj dalej
trading jam session

Trading Jam wzywa XTB do wypłaty rekompensat

Fundacja Trading Jam Session naciska na brokera XTB, by oddał klientom pieniądze, które stracili przez ...
Czytaj dalej
primexbt broker Forex obniża opłaty

PrimeXBT tnie opłaty przy wyższych obrotach

Broker PrimeXBT ogłosił wprowadzenie systemu rabatowego, dzięki któremu traderzy o większych obrotach zapłacą mniejszą prowizję ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę