menu

Strona Główna > Newsy > Australijczycy stracili 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych w 2020

Australijczycy stracili 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych w 2020


Według najnowszego raportu opublikowanego przez Australijską Komisję Ochrony Konkurencji i Konsumenta (ACCC), w 2020 roku do różnych agencji rządowych zgłoszono łącznie 444 164 przypadki oszustwa.

Australijscy obywatele stracili w tym czasie ponad 850 mln AUD w wyniku różnych oszustw finansowych. Raport wspomina, że obywatele stracili w sumie 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych. Prawie 131 mln AUD to efekt oszustw dokonywanych na portalach randkowych, a około 128 mln AUD padło łupem oszustów wykorzystujących wiadomości e-mail z ofertami biznesowymi.

Australijczycy częściej zgłaszali nielegalne działania za pośrednictwem rządowego serwisu Scamwatch. Na stronie Scamwatch.gov.au zgłoszono prawie 216 000 przypadków oszustw. ACCC podkreśliła skok o 23% w całkowitej wartości strat zgłoszonych do Scamwatch w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku. Komisja przyznała, że w 2020 roku 25% wszystkich raportów o oszustwach wiązało się z utratą danych osobowych, w porównaniu z 16% w 2019 roku. Utrata danych osobowych była jeszcze częstszą przyczyną oszustw w przypadku ludności rdzennej, gdzie było z nią związane aż 36% wszystkich zgłoszeń o oszustwach.

Oszustwa coraz trudniejsze do rozpoznania

ACCC zauważyła, że rosnąca wartość danych osobowych w czasach, gdy transakcje twarzą w twarz nie były możliwe, była znaczącym czynnikiem napędzającym aktywność oszustów w 2020 roku. Z kwotą 328 mln AUD, oszustwa inwestycyjne były kategorią, która wykazała największe straty w raportach ASIC, Scamwatch i banków. Scamwatch odnotował skok o prawie 63% w liczbie zgłoszeń związanych z różnymi oszustwami inwestycyjnymi. Średnia strata w wyniku oszustw inwestycyjnych wyniosła 26 713 AUD.

– Wydaje się, że konsumentom coraz trudniej jest odróżnić legalne możliwości inwestycyjne od oszustw. Oszuści nie polegają już tylko na profesjonalnie wyglądających stronach internetowych. Obecnie mają możliwość kontaktowania się z ludźmi za pośrednictwem telefonu, aplikacji, mediów społecznościowych i innych środków – podkreśla ACCC.

Autor: Mariusz Przepiórka

JesteÅ› traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

chip ai

Trump zniesie ograniczenia dot. eksportu chipów. Celem jest amerykańska dominacja w dziedzinie AI

Administracja Donalda Trumpa zapowiedziała wycofanie się regulacji ograniczających eksport najnowocześniejszych chipów do treningu AI, zaproponowanych ...
prezes uokik ostrzega przed im mastery academy

UOKiK ostrzega przed iGenius i Gamechangers Polska i stawia zarzuty

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty spółce iGenius LLC z siedzibą w ...
bitcoin ai

„Bitcoin mógÅ‚by osiÄ…gnąć cenÄ™ miliona dolarów” – twierdzi Bitcoin Policy Institute

Zdaniem eksperta z Bitcoin Policy Institute, rozbudowa strategicznej rezerwy bitcoina zgodnie z propozycjÄ… senator Cynthii ...
ai

Nvidia reaguje na politykÄ™ Trumpa – wyda 500 miliardów na produkcjÄ™ w USA

Nvidia zapowiedziała potężną inwestycję w przeniesienie produkcji z Tajwanu do Stanów Zjednoczonych. Decyzja firmy wpisuje ...
Przewiń na górę