menu

Strona Główna > Newsy > Australijczycy stracili 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych w 2020

Australijczycy stracili 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych w 2020


Według najnowszego raportu opublikowanego przez Australijską Komisję Ochrony Konkurencji i Konsumenta (ACCC), w 2020 roku do różnych agencji rządowych zgłoszono łącznie 444 164 przypadki oszustwa.

Australijscy obywatele stracili w tym czasie ponad 850 mln AUD w wyniku różnych oszustw finansowych. Raport wspomina, że obywatele stracili w sumie 328 mln AUD na oszustwach inwestycyjnych. Prawie 131 mln AUD to efekt oszustw dokonywanych na portalach randkowych, a około 128 mln AUD padło łupem oszustów wykorzystujących wiadomości e-mail z ofertami biznesowymi.

Australijczycy częściej zgłaszali nielegalne działania za pośrednictwem rządowego serwisu Scamwatch. Na stronie Scamwatch.gov.au zgłoszono prawie 216 000 przypadków oszustw. ACCC podkreśliła skok o 23% w całkowitej wartości strat zgłoszonych do Scamwatch w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku. Komisja przyznała, że w 2020 roku 25% wszystkich raportów o oszustwach wiązało się z utratą danych osobowych, w porównaniu z 16% w 2019 roku. Utrata danych osobowych była jeszcze częstszą przyczyną oszustw w przypadku ludności rdzennej, gdzie było z nią związane aż 36% wszystkich zgłoszeń o oszustwach.

Oszustwa coraz trudniejsze do rozpoznania

ACCC zauważyła, że rosnąca wartość danych osobowych w czasach, gdy transakcje twarzą w twarz nie były możliwe, była znaczącym czynnikiem napędzającym aktywność oszustów w 2020 roku. Z kwotą 328 mln AUD, oszustwa inwestycyjne były kategorią, która wykazała największe straty w raportach ASIC, Scamwatch i banków. Scamwatch odnotował skok o prawie 63% w liczbie zgłoszeń związanych z różnymi oszustwami inwestycyjnymi. Średnia strata w wyniku oszustw inwestycyjnych wyniosła 26 713 AUD.

– Wydaje się, że konsumentom coraz trudniej jest odróżnić legalne możliwości inwestycyjne od oszustw. Oszuści nie polegają już tylko na profesjonalnie wyglądających stronach internetowych. Obecnie mają możliwość kontaktowania się z ludźmi za pośrednictwem telefonu, aplikacji, mediów społecznościowych i innych środków – podkreśla ACCC.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

chińska prowincja przetestuje politykę wspólnego dobrobytu czyli redystrybucję dochodów

Chińska prowincja Zhejiang przetestuje redystrybucję dochodów

Chińska prowincja Zhejiang stanie się obszarem pilotażowego programu redystrybucji dochodów. Jej władze przetestują politykę "wspólnego ...
Czytaj dalej
cmc markets ogłasza wyniki za pierwsze półrocze

CMC Markets z 409,8 mln GBP przychodu netto za pierwszy kwartał

Broker CMC Markets ujawnił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Najważniejsze dane obejmują ...
Czytaj dalej
ostrzeżenia finansowe

Ostrzeżenia (10.06): 30 podmiotów na czarnej liście SEC

Na liście ostrzeżeń pojawili się: 205fx - www.205fx.com 24TradeSpace - www.24tradespace.com 360Traders - www.360traders.co Binary-stocktrading - ...
Czytaj dalej
easymarkets pozyskało licencję na seszelach

easyMarkets z licencją regulatora z Brytyjskich Wysp Dziewiczych

Spółka easyMarkets, oferująca usługi brokerskie na rynku FX i CFD, poinformowała o uzyskaniu licencji regulatora ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę