Badanie Public.com: ponad jedna trzecia inwestorów zmienia podejście do ryzyka
W badaniu inwestorów detalicznych Public.com dokonano analizy, w jaki sposób dostosowują się oni do zmieniającego się otoczenia. Ponad jedna trzecia inwestorów detalicznych ponownie rozważa ryzyko po spadkach indeksu S&P500 o prawie 20% w pierwszej połowie 2022 roku. 46% ankietowanych twierdzi, że ich tolerancja na ryzyko nie zmieniła się, a 19% zgłasza zwiększony apetyt na ryzyko.
Wraz ze spadkiem tolerancji na ryzyko, wzrasta apetyt na dywersyfikację. Prawie połowa inwestorów wskazała dywersyfikację jako swoją główną strategię na najbliższe 6 miesięcy. I choć dywersyfikacja może nie być podstawową strategią dla inwestorów w krótszym okresie, 36% z nich twierdzi, że zmienia swoje strategie w celu ograniczenia ryzyka.
Pomimo spadkowego cyklu koniunkturalnego wielu inwestorów detalicznych wykazuje większą wiarę we własne umiejętności niż 6 miesięcy temu. Tendencja ta była bardziej widoczna wśród najmłodszych badanych inwestorów (18-24 lata), którzy najwyraźniej wykorzystali zmienność jako okazję do podniesienia poziomu swojego zaawansowania.
Spada zaufanie do rynku kryptowalut
W badaniu Public 64% inwestorów stwierdziło, że ma co najmniej taki sam poziom zaufania do rynku akcji jak 6 miesięcy temu. Dla porównania, 41% inwestorów zgłosiło mniejsze zaufanie do rynków kryptowalut. Warto jednak zauważyć, że ci, którzy mają długoterminowe perspektywy lub zdefiniowane strategie wzrostu, wskazali większe zaufanie do rynku niż 6 miesięcy temu.
Zmienność rynku podkreśla wartość wskaźników kondycji firmy, przy czym 52% inwestorów twierdzi, że obecnie zwraca większą uwagę na podstawowe elementy. Najmłodsi ankietowani inwestorzy (18-24 lata) najczęściej twierdzili, że oceniają fundamenty w większym stopniu niż 6 miesięcy temu. Połowa badanych inwestorów wskazała na zainteresowanie czystą energią, samochodami elektrycznymi lub sektorami wschodzących technologii.
Inwestorzy detaliczni czerpią informacje z różnych kanałów, w tym z mediów finansowych, zasobów informacyjnych spółek i mediów społecznościowych – ale głównym źródłem wymienianym przez nich była ich platforma inwestycyjna.