BaFin publikuje nowe wytyczne ws. marketingu CFD
Niemiecki Federalny Urząd Nadzoru Finansowego (BaFin) opublikował wczoraj nowe wytyczne związane z zasadami promowania produktów Forex/CFD.
Zgodnie ze wskazaniami niemieckiego nadzoru finansowego, wymóg umieszczania ostrzeżeń o ryzyku rozszerza się także na reklamy w mediach społecznościowych, filmach i aplikacjach na smartfony. BaFin informuje, że dokładnie przyjrzał się sposobom promocji, które stosują brokerzy Forex/CFD i wyszczególnił problematyczne kwestie.
Nowe wytyczne mają na celu dać dostawcom produktów CFD jasne wskazówki dotyczące wymagań, do których muszą się stosować w swoich działaniach marketingowych. BaFin wskazuje, że pozwoli im to uniknąć potencjalnych naruszeń i sankcji.
Ostrzeżenie w widocznym miejscu
Najważniejszą kwestią dla niemieckiego regulatora jest to aby ostrzeżenia o ryzyku, z którym wiążą się kontrakty CFD oraz produkty umożliwiające dostęp do dźwigni finansowej, były wyraźnie eksponowane. Muszą być one umieszczane w widocznym dla każdego miejscu zarówno na stronach brokerów jak i innych dostawców tego rodzaju inwestycji oraz dotyczą one wszystkich rodzajów reklamy, które wykorzystują wskazane spółki.
Dodatkowo BaFin uściślił, że zasady dotyczące praktyk marketingowych i reklamy, nie przestają obowiązywać jeżeli broker zatrudni w celu ich prowadzenia zewnętrznego partnera. Jeżeli tego rodzaju podmioty nie będą przestrzegać odpowiednich przepisów, ich naruszenia mają trafiać na konto promowanej przez nich spółki, która poniesie wszystkie wiążące się z tym konsekwencje prawne.
Ze względu na „poważne obawy dotyczące ochrony inwestorów”, niemiecki nadzór finansowy ograniczył marketing, dystrybucję i sprzedaż kontraktów CFD, wprowadzając w tym celu specjalną ustawę z dnia 23 lipca 2019 roku. Opublikowane wczoraj wytyczne stanowią jej uzupełnienie interpretacyjne.