Bank Rosji ostrzega przed reklamami oszustw
Centralny Bank Rosji zwrócił uwagę na wzrost liczby nieuczciwych reklam. Mieszkańcy kraju są coraz bardziej narażeni na oszustwa, które działają według nowego schematy marketingowego.
Valery Lyakh, pełniący funkcję szefa departamentu nieuczciwych praktyk Banku Rosji, przedstawił w wywiadzie dla RIA Novosti, że oszuści stają się coraz bardziej aktywni w sieci. Jak zauważył, dostrzegli oni szansę w jeszcze większym przeniesieniu się do niej aktywności ludzi, na co bezpośredni wpływ miała pandemia COVID-19.
Zarobisz, ale nie powiemy ci jak
Jak zaznaczył urzędnik, nowe reklamy scamów nie odnoszą się teraz bezpośrednio do usług finansowych ani konkretnego produktu. Kierunkowe, płatne treści marketingowe, na które natrafiają rosyjscy internauci, stają się coraz bardziej ogólne. Dominuje hasło o wzbogacaniu się lub perspektywie zysków, ale oszuści odchodzą od przedstawiania tego w jaki sposób miałyby zarabiać ich ofiary.
Reklamy SCAM-ów poprzedniej generacji informowały jakiego rynku dotyczy nieuczciwy produkt. Za przykład mogą posłużyć fałszywi brokerzy Forex lub kryptowalut. Obecnie zaś oszuści zostawiają mechanikę biznesu za kulisami i nie kłopoczą nią inwestorów.
Jak donosi RIA, zdaniem ekspertów, liczba tego rodzaju materiałów promocyjnych znacznie przewyższa obecnie łączną ilość uczciwych i nieuczciwych reklam konkretnych produktów i usług finansowych.