menu

Strona Główna > Newsy > Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw

Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw


Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych opublikował coroczne dane dotyczące skarg za rok finansowy 2021/22 (od kwietnia 2021 do marca 2022) z uwzględnieniem najczęstszych problemów zgłaszanych przez konsumentów.

Opublikowane dane dotyczące skarg pokazują, że skargi dotyczące „autoryzowanych” oszustw wzrosły o około jedną piątą w ostatnim roku finansowym – wpłynęło prawie 9370 skarg w porównaniu z 7770 w roku 2020/21. Rzecznik ds. usług finansowych rozstrzyga około trzech czwartych skarg dotyczących „autoryzowanych” oszustw na korzyść konsumentów.

Na czele zgłaszanych tematów znalazły się problemy z administracją i obsługą klienta. Do rzecznika ds. usług finansowych wpłynęło ponad 35 000 skarg na przedsiębiorstwa finansowe, w tym prawie 25 000 w sektorze bankowości i kredytów.

Analiza opublikowanych danych wskazuje na następujące tendencje:

  • Rzecznik otrzymał ponad 35 000 skarg dotyczących obsługi klienta lub administracji w zakresie wszystkich produktów finansowych. Przykłady obejmują brak dbałości o szczegóły oraz wysyłanie danych osobowych na niewłaściwy adres.
  • Produktem, którego dotyczyło najwięcej skarg były rachunki bieżące, w przypadku których do rzecznika wpłynęło prawie 25 000 nowych spraw. Wraz ze wzrostem liczby spraw dotyczących „autoryzowanych” oszustw, w latach 2021/22 nadal odnotowywano wysoką liczbę spraw dotyczących oszustw i wyłudzeń – w sumie ponad 17 500 nowych skarg. Rzecznik zauważył nowe trendy w oszustwach z udziałem mediów społecznościowych i oszustwach związanych z fałszywymi inwestycjami.
  • Covid-19 i kryzys związany z kosztami utrzymania nadal wpływają na życie finansowe obywateli. W sumie rzecznik otrzymał w ubiegłym roku 57 000 skarg związanych ze wszystkimi rodzajami pożyczek. Rzecznik odnotował na przykład wzrost liczby skarg dotyczących kredytów hipotecznych, w tym od osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. W niektórych przypadkach zaobserwowano, że do pożyczek stosuje się oprocentowanie w wysokości ponad 35%.

Ogólnie, w głównych obszarach produktów finansowych, rzecznik otrzymał:

  • 108 065 nowych skarg dotyczących bankowości i kredytów
  • 33 127 skarg w sprawie ubezpieczeń
  • 16 276 skarg w sprawie inwestycji i emerytur
  • 5369 skarg w sprawie ubezpieczenia ochrony płatności
Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

mezczyzna kobieta ai

Małżeństwo przez 7 lat udawało doświadczonych inwestorów. Oszukali znajomych na 3.9 mln dolarów

Małżeństwo z Nowej Zelandii przyznało się do udziału w oszustwie, w którym od 2014 roku ...
xtb logo

XTB wypłaci rekompensaty ofiarom cyberprzestępstw. Nowe standardy ochrony inwestorów

Platforma XTB wprowadza bezprecedensową politykę ochrony klientów dotkniętych atakami cyberprzestępców. Broker ogłosił, że pokryje w ...
trustee plus

Portfel kryptowalutowy Trustee Plus dynamicznie zyskuje na popularności wśród polskich użytkowników w 2025 roku

Od początku 2025 roku Trustee Plus konsekwentnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Aplikacja regularnie ...
wykres ai

Inflacja w USA znów przyspiesza. Jednym z powodów mogą być cła Trumpa

Dane inflacyjne za czerwiec mogą ostudzić nadzieje inwestorów na szybkie obniżki stóp procentowych w Stanach ...
Przewiń na górę