menu

Strona Główna > Newsy > Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw

Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw


Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych opublikował coroczne dane dotyczące skarg za rok finansowy 2021/22 (od kwietnia 2021 do marca 2022) z uwzględnieniem najczęstszych problemów zgłaszanych przez konsumentów.

Opublikowane dane dotyczące skarg pokazują, że skargi dotyczące „autoryzowanych” oszustw wzrosły o około jedną piątą w ostatnim roku finansowym – wpłynęło prawie 9370 skarg w porównaniu z 7770 w roku 2020/21. Rzecznik ds. usług finansowych rozstrzyga około trzech czwartych skarg dotyczących „autoryzowanych” oszustw na korzyść konsumentów.

Na czele zgłaszanych tematów znalazły się problemy z administracją i obsługą klienta. Do rzecznika ds. usług finansowych wpłynęło ponad 35 000 skarg na przedsiębiorstwa finansowe, w tym prawie 25 000 w sektorze bankowości i kredytów.

Analiza opublikowanych danych wskazuje na następujące tendencje:

  • Rzecznik otrzymał ponad 35 000 skarg dotyczących obsługi klienta lub administracji w zakresie wszystkich produktów finansowych. Przykłady obejmują brak dbałości o szczegóły oraz wysyłanie danych osobowych na niewłaściwy adres.
  • Produktem, którego dotyczyło najwięcej skarg były rachunki bieżące, w przypadku których do rzecznika wpłynęło prawie 25 000 nowych spraw. Wraz ze wzrostem liczby spraw dotyczących „autoryzowanych” oszustw, w latach 2021/22 nadal odnotowywano wysoką liczbę spraw dotyczących oszustw i wyłudzeń – w sumie ponad 17 500 nowych skarg. Rzecznik zauważył nowe trendy w oszustwach z udziałem mediów społecznościowych i oszustwach związanych z fałszywymi inwestycjami.
  • Covid-19 i kryzys związany z kosztami utrzymania nadal wpływają na życie finansowe obywateli. W sumie rzecznik otrzymał w ubiegłym roku 57 000 skarg związanych ze wszystkimi rodzajami pożyczek. Rzecznik odnotował na przykład wzrost liczby skarg dotyczących kredytów hipotecznych, w tym od osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. W niektórych przypadkach zaobserwowano, że do pożyczek stosuje się oprocentowanie w wysokości ponad 35%.

Ogólnie, w głównych obszarach produktów finansowych, rzecznik otrzymał:

  • 108 065 nowych skarg dotyczących bankowości i kredytów
  • 33 127 skarg w sprawie ubezpieczeń
  • 16 276 skarg w sprawie inwestycji i emerytur
  • 5369 skarg w sprawie ubezpieczenia ochrony płatności
Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
xtb

Najnowsze wiadomości:

hong kong

ETFy na BTC i ETH dostępne w Hong Kongu – jakie inne kryptowaluty warto śledzić?

Hongkong niedawno zatwierdził fundusze ETF śledzące ceny bitcoina (BTC) i ethereum (ETH), stając się drugą ...
nalot oplicji w indiach

OctaFX oskarżony o manipulacje i pranie pieniędzy – odpowiedź brokera

OctaFX, globalny broker walutowy, odpiera zarzuty o pranie pieniędzy i manipulacje rynkowe, które pojawiły się ...
ekspert kryptowalut

Predykcje ekspertów – tanie kryptowaluty, które mogą sporo urosnąć w tym roku

Po kilkudniowej walce ze spadkami, rynek kryptowalut zaczyna się stabilizować po niedawnych korektach, a wiele ...
financial conduct authority

Kube Trading – SCAM Forex, który zdefraudował 13,5 mln zł

Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) wszczął postępowanie sądowe przeciwko Lee Steven Maggs, oskarżając go o ...
Przewiń na górę