menu

Strona Główna > Newsy > Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw

Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych wskazuje na rosnącą liczbę oszustw


Brytyjski rzecznik ds. usług finansowych opublikował coroczne dane dotyczące skarg za rok finansowy 2021/22 (od kwietnia 2021 do marca 2022) z uwzględnieniem najczęstszych problemów zgłaszanych przez konsumentów.

Opublikowane dane dotyczące skarg pokazują, że skargi dotyczące „autoryzowanych” oszustw wzrosły o około jedną piątą w ostatnim roku finansowym – wpłynęło prawie 9370 skarg w porównaniu z 7770 w roku 2020/21. Rzecznik ds. usług finansowych rozstrzyga około trzech czwartych skarg dotyczących „autoryzowanych” oszustw na korzyść konsumentów.

Na czele zgłaszanych tematów znalazły się problemy z administracją i obsługą klienta. Do rzecznika ds. usług finansowych wpłynęło ponad 35 000 skarg na przedsiębiorstwa finansowe, w tym prawie 25 000 w sektorze bankowości i kredytów.

Analiza opublikowanych danych wskazuje na następujące tendencje:

  • Rzecznik otrzymał ponad 35 000 skarg dotyczących obsługi klienta lub administracji w zakresie wszystkich produktów finansowych. Przykłady obejmują brak dbałości o szczegóły oraz wysyłanie danych osobowych na niewłaściwy adres.
  • Produktem, którego dotyczyło najwięcej skarg były rachunki bieżące, w przypadku których do rzecznika wpłynęło prawie 25 000 nowych spraw. Wraz ze wzrostem liczby spraw dotyczących „autoryzowanych” oszustw, w latach 2021/22 nadal odnotowywano wysoką liczbę spraw dotyczących oszustw i wyłudzeń – w sumie ponad 17 500 nowych skarg. Rzecznik zauważył nowe trendy w oszustwach z udziałem mediów społecznościowych i oszustwach związanych z fałszywymi inwestycjami.
  • Covid-19 i kryzys związany z kosztami utrzymania nadal wpływają na życie finansowe obywateli. W sumie rzecznik otrzymał w ubiegłym roku 57 000 skarg związanych ze wszystkimi rodzajami pożyczek. Rzecznik odnotował na przykład wzrost liczby skarg dotyczących kredytów hipotecznych, w tym od osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. W niektórych przypadkach zaobserwowano, że do pożyczek stosuje się oprocentowanie w wysokości ponad 35%.

Ogólnie, w głównych obszarach produktów finansowych, rzecznik otrzymał:

  • 108 065 nowych skarg dotyczących bankowości i kredytów
  • 33 127 skarg w sprawie ubezpieczeń
  • 16 276 skarg w sprawie inwestycji i emerytur
  • 5369 skarg w sprawie ubezpieczenia ochrony płatności
Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
tms

Najnowsze wiadomości:

deutche bank przenosi centrum forex walut gospodarek wschodzących z londynu do singapuru

Sąd wysyła dwóch traderów Deutsche Banku do więzienia

Miesiąc po odrzuceniu apelacji byłych traderów Deutsche Banku Cedrica Chanu i Jamesa Vorleya sąd podjął ...
Czytaj dalej
cypryjski regulator cysec

SEC stawia zarzuty 18 osobom i podmiotom w sprawie ataku hakerskiego

Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) postawiła zarzuty 18 osobom i podmiotom za udział ...
Czytaj dalej
ic markets announces a fee for access to market data

IC Markets publikuje drugą serię podcastu IC Your Trade

Broker IC Markets zaprezentował drugą serię programu IC Your Trade wyprodukowanego we współpracy z Bloomberg ...
Czytaj dalej
makroprzeglad forexrev

Inflacja w USA – jest zbyt wcześnie na optymizm. MakroPrzegląd #3/4 Sierpień

Ostatnimi czasy dostajemy coraz więcej sygnałów, że rynek akcyjny w Ameryce po cichu liczy na ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę