Brytyjski urząd reklamowy zaskarża reklamy szkoleniowców Forex
Brytyjski urzÄ…d reklamowy Advertising Standards Authority (ASA) ogÅ‚osiÅ‚, że podtrzymuje swojÄ… skargÄ™ na reklamÄ™ firmy Trendsignal, która zajmuje siÄ™ edukacjÄ… inwestorów na rynkach finansowych. Regulator zakwestionowaÅ‚ pojawiajÄ…cy siÄ™ w niej zwrot, jako iż korzystajÄ…c ze szkolenia firmy można „nauczyć siÄ™, jak uzyskiwać staÅ‚e zyski z handlu”.
Reklama zawarta była w mailingu firmy Trendsignal z 15 maja 2018 roku. E-mail rozpoczynał się od takiego wstępu:
3 198 £ zysku w ciÄ…gu pierwszych 2 tygodni – Dowiedz siÄ™, jak uzyskać staÅ‚e zyski z handlu.
Poniżej znajdowały się referencje Grahama B., tradera Trendsignal:
Dzięki prostej strategii i stosowaniu rozsądnego zarządzania ryzykiem, którego mnie uczono, jestem prawie 3000 pipsów w górę po zaledwie 3 miesiącach handlu na żywo. Wszystko to za mniej niż godzinę wysiłku dziennie. Każdy, kto potrafi postępować zgodnie z kilkoma dobrze określonymi regułami z należytą starannością i cierpliwością, może to osiągnąć.
Całkiem solidna linia obrony
W odpowiedzi na zarzuty Trendsignal dostarczyło specjalną tabelę wyników handlowych. Zawierała ona sumę punktów zdobytych w ciągu roku ze wszystkich transakcji spełniających reguły strategii, w tym wszystkie transakcje wygrywające i przegrywające z ostatnich pięciu lat. Dołączono do tego również wykres, który pokrywał się z tymi informacjami. Wyniki te wskazywać mają na stałe zyski i spójny charakter działania strategii, która została poddana rygorystycznym testom i była uważnie analizowana.
Firma powiedziała, że każdy, kto przestrzega zasad, powinien być w stanie zyskać na wykorzystaniu modelu, ale przy jakimkolwiek złamaniu zasad ich wyniki będą inne. Stwierdziła również, że skoro nie działają jako broker, a ich klienci nie zawierają przez nich transakcji, to nie są w stanie ocenić transakcji każdego klienta. Zamiast tego mogą jednak przedstawić referencje potwierdzające pozytywne doświadczenia klientów. Przedstawili również wyniki swojej dorocznej ankiety z 2017 roku, które jak twierdzą, udowadniają, że bardzo duża liczba klientów nadal korzysta i poleciłaby Trendsignal innym.
Regulator bezbłędny
ASA podtrzymała jednak swoją skargę, stwierdzając, że konsumenci będą prawdopodobnie wnioskować z twierdzeń zawartych w reklamie, że na pewno będą w stanie osiągnąć te wyniki przy użyciu strategii Trendsignal i dzięki niej na pewno osiągną stały zysk. Urząd rozumie stanowisko firmy mówiące, że ich roczne wyniki handlowe z ostatnich pięciu lat wykazywały stały zysk. Jednak według ASA, nie potwierdza to tego, że klienci będą mogli osiągać stałe zyski przy stosowaniu się do tej strategii w przyszłości. Tak więc, wobec braku wystarczających dowodów na to, że klienci osiągnęliby stałe zyski dzięki zastosowaniu strategii Trendsignal, regulator stwierdził, że ​​linia obrony nie jest wystarczająca, a sama reklama wprowadza w błąd. Okazało się również, że reklama narusza zasady Committees of Advertising Practice (CAP). Wobec tego firma nie może używać tej reklamy w jej obecnej formie.
Nie jest to pierwszy przypadek, w którym ASA podtrzymuje skargę na dostawcę usług finansowych. Na przykład w czerwcu ubiegłego roku instytucja wykluczyła program Learn to Trade Ltd, stwierdzając, że informacje zawarte w jednej z reklam seminarium na temat rynku Forex były mylące, nieuzasadnione i wyolbrzymione.