Coraz więcej reklamacji w branży finansowej w Wielkiej Brytanii
Financial Conduct Authority (FCA) opublikowało raport dotyczący reklamacji, związanych z działaniem dostawców usług finansowych, za pierwsze półrocze 2018 roku. Skargi rosną czwarte półrocze z rzędu, osiągając rekordowy poziom 4,13 mln skarg złożonych na 3 161 firm. Jest to wzrost o 10% w porównaniu z poprzednim okresem. W sumie 98% skarg zostało złożonych na 235 firm.
Najwięcej skarg jest składanych na ubezpieczenie ochrony płatności (PPI) i stanowi 42% wszystkich zażaleń. Kolejnymi najbardziej wadliwymi produktami są rachunki bieżące (15%), karty kredytowe (8%) oraz ubezpieczenia komunikacyjne i transportowe (6%). Z wyłączeniem PPI skargi wzrosły o 9% (193 360) w porównaniu do 6 ostatnich miesięcy. W pierwszej połowie roku odnotowano kilka głośnych przypadków zakłóceń usług bankowości detalicznej, które przyczyniły się do wzrostu liczby skarg skierowanych do niektórych firm. Odsetek zażaleń innych niż PPI, które zostały wyjaśnione przez firmę w ciągu 3 dni roboczych zmalał, przy czym stanowi to w sumie 58% wszystkich skarg rozpatrywanych przez firmy w pierwszej połowie 2018 roku i jest to o 1% mniej w porównaniu do poprzedniego okresu.
Christopher Woolard, Dyrektor wykonawczy ds. Strategii i Konkurencji, stwierdził co następuje:
Firmy muszą robić wszystko, co mogą, aby zmniejszyć liczbę skarg. Oczywistym jest, że firmy muszą przyjrzeć się przyczynom wzrostu liczby skarg i rozwiązać te problemy, aby zapobiec dalszym wzrostom. Priorytetem dla nich powinno być zapewnienie dobrych wyników konsumentom i upewnienie się, że podejmują właściwe kroki, aby uczciwie traktować klientów.