CySEC ostrzega przed âfinfluenceramiâ i âgrywalizacjÄ â tradingu
Cypryjska Komisja Papierów WartoÅciowych i GieÅd (CySEC) rozpoczÄÅa we wtorek kampaniÄ skoncentrowanÄ na ochronie inwestorów przed coraz wiÄkszÄ plagÄ oszustw. Celem kampanii jest ostrzeżenie inwestorów przed podejmowaniem decyzji inwestycyjnych w oparciu o presjÄ emocjonalnÄ i spoÅecznÄ oraz zwrócenie uwagi na koniecznoÅÄ zachowania zdrowego rozsÄ dku i znajomoÅci rynku.
Regulator podkreÅliÅ, że kampania jest odpowiedziÄ na promowanie skomplikowanych i ryzykownych produktów inwestycyjnych w mediach spoÅecznoÅciowych. SzczególnÄ uwagÄ CySEC zwróciÅ na coraz wiÄkszÄ liczbÄ promocji produktów kryptowalutowych przez celebrytów.
â CySEC wyraża zaniepokojenie rosnÄ cym udziaÅem mÅodszych niedoÅwiadczonych inwestorów oraz rosnÄ cÄ liczbÄ materiaÅów w mediach spoÅecznoÅciowych i platformach internetowych promujÄ cych zÅożone produkty, które nie zawsze sÄ tym, czym siÄ wydajÄ â powiedziaÅ przewodniczÄ cy CySEC George Theocharides.
RoÅnie popularnoÅÄ grywalizacji inwestycyjnej
Regulator zwróciÅ także uwagÄ, że inwestorzy czÄsto nie sÄ Åwiadomi szczegóÅów tych ryzykownych produktów inwestycyjnych. WedÅug Theocharidesa, szczególnie niepokojÄ ce jest to, że poziom umiejÄtnoÅci finansowych wciÄ Å¼ spada, co zwiÄksza ryzyko, że mÅodzi ludzie nie bÄdÄ w peÅni rozumieÄ ryzyka, jakie może nieÅÄ ze sobÄ handel takimi produktami.
Ponadto CySEC wyraziÅ obawy dotyczÄ ce âgrywalizacjiâ inwestycji detalicznych. W ten sposób cypryjski regulator jest kolejnym organem nadzorujÄ cym rynek finansowy, który zasygnalizowaÅ problem, na który wczeÅniej zwróciÅo uwagÄ kilku innych regulatorów. Niektórzy nawet zapowiedzieli, że rozważajÄ ukrócenie stosowania grywalizacji inwestycyjnej. CySEC nie sprecyzowaÅ jednak, czy chce podjÄ Ä jakiekolwiek dziaÅania przeciwko takim praktykom.