menu

Strona Główna > Newsy > FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy

FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy


Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) opublikował swój okresowy raport, który obejmuje szereg problemów regulacyjnych, w tym m.in. masowy marketing wysoce ryzykownych inwestycji.

FCA wskazuje, że trwają prace legislacyjne nad zwiększeniem kompetencji regulatora. Przede wszystkim chodzi o postawienie tamy firmom, które bez odpowiedniej autoryzacji oferują ryzykowne inwestycje klientom detalicznym.

Reklamy za zgodą

Jeżeli rząd Wielkiej Brytanii postanowi uchwalić takie przepisy, wówczas każda firma chcąca zatwierdzić reklamę usług finansowych będzie musiała uzyskać zgodę FCA. Będzie to dotyczyło także reklamowania usług świadczonych przez inne podmioty. Zdaniem FCA, spółki działające bez licencji często korzystają z wyjątków w przepisach i oferują komplikowane instrumenty finansowe bez udziału autoryzowanych podmiotów, nie podlegając przepisom FCA.

Z raportu FCA wynika, że dużą rolę w reklamie ryzykownych inwestycji odgrywają platformy internetowe, takie jak wyszukiwarki i media społecznościowe. W efekcie klienci są bardziej narażeni na oddziaływanie reklam, które obejmują oszustwa i promocje bardzo ryzykownych inwestycji oraz materiałów, które wprowadzają w błąd. Prowadzi to do pośredniego lub bezpośredniego narażenia klientów na straty. FCA zauważa również, że wraz z rozwojem cyfrowego świata, konsumenci są narażeni na coraz większe i poważniejsze niebezpieczeństwa.

Nierówna walka

Regulator rozważa obecnie wprowadzenie regulacji w zakresie reklamowania usług finansowych na platformach internetowych. Zdaniem FCA firmy takie jak Google powinny również ponosić odpowiedzialność za takie niebezpieczne reklamy. W świetle obecnych przepisów, jeśli regulator chce usunąć jakąś reklamę, musi w każdym przypadku zwracać się do odpowiedniej firmy obsługującej platformę internetową. W praktyce zajmuje to bardzo dużo czasu i efekt tego działania jest ograniczony. Ponadto reklamy mogą pojawiać się ponownie w nieco zmienionej formie, i to krótko po zdjęciu reklamy uznanej za nieuczciwą.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

statystyki z europejskiego rynku instrumentów pochodnych za 2019 rok

Duży wzrost w rozliczeniach instrumentów pochodnych w UE w 2019

Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) opublikował trzeci roczny raport statystyczny, który analizuje ...
Czytaj dalej
webinar xtb - bartosiak i kwiecień - co czeka nas w 2021 roku

Kwiecień i Bartosiak: „Co czeka nas w 2021 roku?”

26 stycznia o godz. 19:00 odbędzie się webinarium dotyczące sytuacji ekonomicznej w Polsce i na ...
Czytaj dalej
commerzbank ostrzegał bafin o nieprawidłowościach w wirecard a nadzór finansowy zignorował informacje

BaFin zignorował ostrzeżenie Commerzbanku ws. Wirecard

Commerzbank miał zgłosić podejrzenie przestępstwa w spółce Wirecard, na kilka miesięcy przed wybuchem afery. Według ...
Czytaj dalej
hakerzy przejmują bazę danych z rozmowami z klientami brokera fxcm

Broker FXCM ofiarą hacku – skradziono dane

Broker FXCM Inc poinformował, że systemy internetowe spółki w Izraelu zostały częściowo zhakowane po tym, ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę