menu

Strona Główna > Newsy > FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy

FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy


Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) opublikował swój okresowy raport, który obejmuje szereg problemów regulacyjnych, w tym m.in. masowy marketing wysoce ryzykownych inwestycji.

FCA wskazuje, że trwają prace legislacyjne nad zwiększeniem kompetencji regulatora. Przede wszystkim chodzi o postawienie tamy firmom, które bez odpowiedniej autoryzacji oferują ryzykowne inwestycje klientom detalicznym.

Reklamy za zgodą

Jeżeli rząd Wielkiej Brytanii postanowi uchwalić takie przepisy, wówczas każda firma chcąca zatwierdzić reklamę usług finansowych będzie musiała uzyskać zgodę FCA. Będzie to dotyczyło także reklamowania usług świadczonych przez inne podmioty. Zdaniem FCA, spółki działające bez licencji często korzystają z wyjątków w przepisach i oferują komplikowane instrumenty finansowe bez udziału autoryzowanych podmiotów, nie podlegając przepisom FCA.

Z raportu FCA wynika, że dużą rolę w reklamie ryzykownych inwestycji odgrywają platformy internetowe, takie jak wyszukiwarki i media społecznościowe. W efekcie klienci są bardziej narażeni na oddziaływanie reklam, które obejmują oszustwa i promocje bardzo ryzykownych inwestycji oraz materiałów, które wprowadzają w błąd. Prowadzi to do pośredniego lub bezpośredniego narażenia klientów na straty. FCA zauważa również, że wraz z rozwojem cyfrowego świata, konsumenci są narażeni na coraz większe i poważniejsze niebezpieczeństwa.

Nierówna walka

Regulator rozważa obecnie wprowadzenie regulacji w zakresie reklamowania usług finansowych na platformach internetowych. Zdaniem FCA firmy takie jak Google powinny również ponosić odpowiedzialność za takie niebezpieczne reklamy. W świetle obecnych przepisów, jeśli regulator chce usunąć jakąś reklamę, musi w każdym przypadku zwracać się do odpowiedniej firmy obsługującej platformę internetową. W praktyce zajmuje to bardzo dużo czasu i efekt tego działania jest ograniczony. Ponadto reklamy mogą pojawiać się ponownie w nieco zmienionej formie, i to krótko po zdjęciu reklamy uznanej za nieuczciwą.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

indyjska policja aresztowała dwóch scamerów stojących za oszustwem forex

Niemieckie i izraelskie służby zatrzymują 15 oszustów

Organy ścigania z Izraela i Niemiec przeprowadziły wspólną akcję, w której zatrzymano 15 oszustów, prowadzących ...
Czytaj dalej
afx capital markets nie stawia się na rozprawie

FSCS wzywa klientów AFX Markets do składania wniosków o odszkodowanie

Po dwóch latach zarządu komisarycznego klienci upadłego brokera rynku Forex i CFD - AFX Markets ...
Czytaj dalej
były trader jp morgan spędzi 8 miesięcy w więzieniu

Analitycy GMO: bańka spekulacyjna na amerykańskich akcjach przypomina 2000 rok

Analitycy firmy GMO przygotowali raport, z którego wynika, że ponad 60% amerykańskich spółek wzrostowych nie ...
Czytaj dalej
ic markets announces a fee for access to market data

IC Markets poszerza ofertę o 5 kryptowalut

Broker IC Markets wzmocnił ofertę kontraktów CFD na kryptowaluty. Dodano do niej Binance Coin, Cardano, ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę