menu

Strona Główna > Newsy > FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy

FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy


Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) opublikował swój okresowy raport, który obejmuje szereg problemów regulacyjnych, w tym m.in. masowy marketing wysoce ryzykownych inwestycji.

FCA wskazuje, że trwają prace legislacyjne nad zwiększeniem kompetencji regulatora. Przede wszystkim chodzi o postawienie tamy firmom, które bez odpowiedniej autoryzacji oferują ryzykowne inwestycje klientom detalicznym.

Reklamy za zgodą

Jeżeli rząd Wielkiej Brytanii postanowi uchwalić takie przepisy, wówczas każda firma chcąca zatwierdzić reklamę usług finansowych będzie musiała uzyskać zgodę FCA. Będzie to dotyczyło także reklamowania usług świadczonych przez inne podmioty. Zdaniem FCA, spółki działające bez licencji często korzystają z wyjątków w przepisach i oferują komplikowane instrumenty finansowe bez udziału autoryzowanych podmiotów, nie podlegając przepisom FCA.

Z raportu FCA wynika, że dużą rolę w reklamie ryzykownych inwestycji odgrywają platformy internetowe, takie jak wyszukiwarki i media społecznościowe. W efekcie klienci są bardziej narażeni na oddziaływanie reklam, które obejmują oszustwa i promocje bardzo ryzykownych inwestycji oraz materiałów, które wprowadzają w błąd. Prowadzi to do pośredniego lub bezpośredniego narażenia klientów na straty. FCA zauważa również, że wraz z rozwojem cyfrowego świata, konsumenci są narażeni na coraz większe i poważniejsze niebezpieczeństwa.

Nierówna walka

Regulator rozważa obecnie wprowadzenie regulacji w zakresie reklamowania usług finansowych na platformach internetowych. Zdaniem FCA firmy takie jak Google powinny również ponosić odpowiedzialność za takie niebezpieczne reklamy. W świetle obecnych przepisów, jeśli regulator chce usunąć jakąś reklamę, musi w każdym przypadku zwracać się do odpowiedniej firmy obsługującej platformę internetową. W praktyce zajmuje to bardzo dużo czasu i efekt tego działania jest ograniczony. Ponadto reklamy mogą pojawiać się ponownie w nieco zmienionej formie, i to krótko po zdjęciu reklamy uznanej za nieuczciwą.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

deutche bank przenosi centrum forex walut gospodarek wschodzących z londynu do singapuru

Sąd wysyła dwóch traderów Deutsche Banku do więzienia

Miesiąc po odrzuceniu apelacji byłych traderów Deutsche Banku Cedrica Chanu i Jamesa Vorleya sąd podjął ...
Czytaj dalej
cypryjski regulator cysec

SEC stawia zarzuty 18 osobom i podmiotom w sprawie ataku hakerskiego

Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) postawiła zarzuty 18 osobom i podmiotom za udział ...
Czytaj dalej
ic markets announces a fee for access to market data

IC Markets publikuje drugą serię podcastu IC Your Trade

Broker IC Markets zaprezentował drugą serię programu IC Your Trade wyprodukowanego we współpracy z Bloomberg ...
Czytaj dalej
makroprzeglad forexrev

Inflacja w USA – jest zbyt wcześnie na optymizm. MakroPrzegląd #3/4 Sierpień

Ostatnimi czasy dostajemy coraz więcej sygnałów, że rynek akcyjny w Ameryce po cichu liczy na ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę