Financial Commission przyznała 1,5 mln USD odszkodowań klientom brokerów
Financial Commission (FC) otrzymała w roku finansowym 2020 rekordową liczbę 1340 skarg, a kwota odzyskana przez nią dla klientów zrzeszonych w niej brokerów wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zgodnie z ostatnim sprawozdaniem rocznym, niezależny regulator zwiększył zakres swojej działalności. W szczególności, liczba nowych skarg wzrosła o 32% rok do roku, a kwota, o którą wystąpili klienci wyniosła 10,9 mln USD (w roku 2019 było to 7,4 mln USD). Wzrosła również liczba skarg rozpatrzonych na korzyść klienta.
W roku 2020 Financial Commission na korzyść klientów rozpatrzyła 18% skarg, natomiast 52% skarg rozpatrzono na korzyść brokerów. 30% reklamacji wykraczało poza jurysdykcję FC.
Z rocznego sprawozdania wynika ponadto, że większość skarg, które regulator otrzymał w 2020 roku, dotyczyła kwestii finansowych (55% ogółu), podczas gdy spory handlowe stanowiły 25%. Najpopularniejsze tematy reklamacji dotyczyły wypłaty środków (31%), naruszenia umowy (17%), kontroli cen (14%) oraz blokowania rachunków (6%).
12 nowych członków FinaCom
Raport wskazuje również, że łączna kwota rekompensat przyznanych klientom brokerów w 2020 roku wzrosła do 1,49 mln USD. Jest to znaczny wzrost w porównaniu z 2019 rokiem (602 tys. USD), ale nadal nieco mniej niż rekordowa kwota 1 564 700 USD przyznana w 2017 roku. Ponadto średnia wartość skargi wzrosła o 20% do 8812 USD.
FC podejmowała też działania na rzecz usprawnienia swojej podstawowej działalności w 2020 roku, wprowadzając dodatkowe usługi dla zrzeszonych brokerów. Organizacja rozszerzyła swoją międzynarodową obecność o 25% w porównaniu z 2019 rokiem, dodając do listy członków 12 nowych autoryzowanych brokerów. Ponadto, certyfikowała ofertę nowego dostawcy usług edukacyjnych i dodała nowego członka do Blockchain Association.