FSCS wzywa klientów AFX Markets do składania wniosków o odszkodowanie
Po dwóch latach zarządu komisarycznego klienci upadłego brokera rynku Forex i CFD – AFX Markets uzyskali możliwość składania wniosków o odszkodowanie.
W oficjalnym komunikacie brytyjski System odszkodowań dotyczących usług finansowych (FSCS) poinformował, że jest już otwarty na roszczenia klientów, którzy inwestowali przy pomocy AFX Markets Ltd. Przy ścisłej współpracy z zarządem komisarycznym pełnionym przez firmę CG&Co, FSCS uzgodnił zasady przeglądu roszczeń klientów i wypłaty roszczeń tym, którzy kwalifikują się do uzyskania odszkodowania.
Zarząd komisaryczny skontaktuje się z klientami
FSCS stwierdził, że do uzyskania odszkodowania będą uprawnieni wyłącznie klienci AFX Markets Ltd, a dokładne warunki zostaną określone przez zarząd komisaryczny.
Zgodnie z zapowiedzią, zarząd komisaryczny skontaktuje się z klientami, którzy są uprawnieni do złożenia wniosku o odszkodowanie. Zostaną oni zaproszeni do jego przesłania za pomocą internetowego serwisu roszczeniowego FSCS. Dodatkowo klienci AFX Markets mogą zwrócić się do zarządu komisarycznego, aby złożyć ważne dokumenty, które potwierdzają, że byli klientami upadłego brokera.
FSCS ma również świadomość, że niektórzy klienci, którzy skontaktowali się z zarządem komisarycznym, aby przekazać dokumenty potwierdzające współpracę z AFX Markets Ltd, nie otrzymali jeszcze potwierdzenia, że ich dowody zostały zaakceptowane. Nie otrzymali oni również zaproszenia do złożenia wniosku o odszkodowanie do FSCS. Zarząd komisaryczny wciąż jeszcze analizuje dokumenty wielu klientów i FSCS spodziewa się, że dalsze decyzje i zaproszenia do złożenia wniosków zostaną wydane w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
Licencję straciła również cypryjska spółka grupy
Regulowana przez FCA spółka AFX Markets i regulowana przez CySEC spółka AFX Capital Markets, stanowiące dwie części jednej grupy, musiały zakończyć działalność po tym, jak regulatorzy odebrali im licencje. Zarząd komisaryczny brytyjskiej spółki szybko zorientował się, że finanse brokera były w fatalnym stanie, a stwierdzone braki w funduszach klientów wynosiły ponad 7,3 mln GBP. CySEC również wskazał braki w funduszach spółki. W tym miejscu znajdziesz wskazówki dla klientów cypryjskiego oddziału AFX.