menu

Strona Główna > Newsy > Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych

Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych


Amerykanie coraz częściej znajdują się na celowniku oszustów w mediach społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku za pośrednictwem social mediów oszukano konsumentów na kwotę ok. 770 mln USD. Większość z tych oszustw miała miejsce na Facebooku i Instagramie.

Przestępcy wyraźnie zauważyli potencjał mediów społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku otrzymała około 95 tysięcy zgłoszeń o oszustwach realizowanych na platformach społecznościowych. Łączna liczba strat to ok. 770 mln USD. Dane przedstawione przez FTC wskazują, że straty te stanowią ok. 25% wszystkich zgłoszonych strat związanych z oszustwami w USA w 2021 roku.

Jak informuje Amerykańska Federalna Komisja Handlu:

Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy w wyniku oszustwa w 2021 roku, powiedziała, że ​​zaczęło się to w mediach społecznościowych od reklamy, posta lub wiadomości. W rzeczywistości dane sugerują, że media społecznościowe były znacznie bardziej opłacalne dla oszustów w 2021 roku niż jakakolwiek inna metoda dotarcia do ludzi.

Jak działają oszuści?

Jednym z najbardziej dochodowych oszustw w mediach społecznościowych ubiegłego roku były promocje fałszywych możliwości inwestycyjnych i oszustwa związane z zakupami online. W 2021 roku około 45% doniesień o utracie pieniędzy w wyniku oszustw w mediach społecznościowych dotyczyło zakupów online. W większości tych raportów ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie,  jednak nigdy nie otrzymali towaru.

FTC poinformowała także, że:

Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod prawdziwych sprzedawców internetowych, co prowadziło ludzi do podobnych witryn.

Wzrost oszustw związanych z zakupami online to nie tylko problem konsumentów, którzy tracą pieniądze – jest to działanie szkodliwe dla całego ekosystemu e-commerce oraz firm działających w mediach społecznościowych.

Autor: Anna Sutowicz

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

korporacja ai

Oszukał inwestorów na niemal milion dolarów. Korzystał z manipulacji i przemocy psychicznej.

Były dyrektor ds. usług finansowych został skazany na 4 lata i 3 miesiące więzienia za ...
wykresy ai

Sektor Big Tech odżywa dzięki porozumieniu w sprawie ceł

Na zawieszeniu ceł między Chinami i USA korzysta przede wszystkim wrażliwy na zakłócenia łańcuchów dostaw ...
chip ai

Trump zniesie ograniczenia dot. eksportu chipów. Celem jest amerykańska dominacja w dziedzinie AI

Administracja Donalda Trumpa zapowiedziała wycofanie się regulacji ograniczających eksport najnowocześniejszych chipów do treningu AI, zaproponowanych ...
prezes uokik ostrzega przed im mastery academy

UOKiK ostrzega przed iGenius i Gamechangers Polska i stawia zarzuty

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty spółce iGenius LLC z siedzibą w ...
Przewiń na górę