menu

Strona Główna > Newsy > Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych

Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych


Amerykanie coraz częściej znajdują się na celowniku oszustów w mediach społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku za pośrednictwem social mediów oszukano konsumentów na kwotę ok. 770 mln USD. Większość z tych oszustw miała miejsce na Facebooku i Instagramie.

Przestępcy wyraźnie zauważyli potencjał mediów społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku otrzymała około 95 tysięcy zgłoszeń o oszustwach realizowanych na platformach społecznościowych. Łączna liczba strat to ok. 770 mln USD. Dane przedstawione przez FTC wskazują, że straty te stanowią ok. 25% wszystkich zgłoszonych strat związanych z oszustwami w USA w 2021 roku.

Jak informuje Amerykańska Federalna Komisja Handlu:

Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy w wyniku oszustwa w 2021 roku, powiedziała, że ​​zaczęło się to w mediach społecznościowych od reklamy, posta lub wiadomości. W rzeczywistości dane sugerują, że media społecznościowe były znacznie bardziej opłacalne dla oszustów w 2021 roku niż jakakolwiek inna metoda dotarcia do ludzi.

Jak działają oszuści?

Jednym z najbardziej dochodowych oszustw w mediach społecznościowych ubiegłego roku były promocje fałszywych możliwości inwestycyjnych i oszustwa związane z zakupami online. W 2021 roku około 45% doniesień o utracie pieniędzy w wyniku oszustw w mediach społecznościowych dotyczyło zakupów online. W większości tych raportów ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie,  jednak nigdy nie otrzymali towaru.

FTC poinformowała także, że:

Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod prawdziwych sprzedawców internetowych, co prowadziło ludzi do podobnych witryn.

Wzrost oszustw związanych z zakupami online to nie tylko problem konsumentów, którzy tracą pieniądze – jest to działanie szkodliwe dla całego ekosystemu e-commerce oraz firm działających w mediach społecznościowych.

Autor: Anna Sutowicz

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

mezczyzna kobieta ai

Małżeństwo przez 7 lat udawało doświadczonych inwestorów. Oszukali znajomych na 3.9 mln dolarów

Małżeństwo z Nowej Zelandii przyznało się do udziału w oszustwie, w którym od 2014 roku ...
xtb logo

XTB wypłaci rekompensaty ofiarom cyberprzestępstw. Nowe standardy ochrony inwestorów

Platforma XTB wprowadza bezprecedensową politykę ochrony klientów dotkniętych atakami cyberprzestępców. Broker ogłosił, że pokryje w ...
trustee plus

Portfel kryptowalutowy Trustee Plus dynamicznie zyskuje na popularności wśród polskich użytkowników w 2025 roku

Od początku 2025 roku Trustee Plus konsekwentnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Aplikacja regularnie ...
wykres ai

Inflacja w USA znów przyspiesza. Jednym z powodów mogą być cła Trumpa

Dane inflacyjne za czerwiec mogą ostudzić nadzieje inwestorów na szybkie obniżki stóp procentowych w Stanach ...
Przewiń na górę