Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych
Amerykanie coraz częściej znajdują się na celowniku oszustów w mediach społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku za pośrednictwem social mediów oszukano konsumentów na kwotę ok. 770 mln USD. Większość z tych oszustw miała miejsce na Facebooku i Instagramie.
Przestępcy wyraźnie zauważyli potencjał mediów społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku otrzymała około 95 tysięcy zgłoszeń o oszustwach realizowanych na platformach społecznościowych. Łączna liczba strat to ok. 770 mln USD. Dane przedstawione przez FTC wskazują, że straty te stanowią ok. 25% wszystkich zgłoszonych strat związanych z oszustwami w USA w 2021 roku.
Jak informuje Amerykańska Federalna Komisja Handlu:
Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy w wyniku oszustwa w 2021 roku, powiedziała, że zaczęło się to w mediach społecznościowych od reklamy, posta lub wiadomości. W rzeczywistości dane sugerują, że media społecznościowe były znacznie bardziej opłacalne dla oszustów w 2021 roku niż jakakolwiek inna metoda dotarcia do ludzi.
Jak działają oszuści?
Jednym z najbardziej dochodowych oszustw w mediach społecznościowych ubiegłego roku były promocje fałszywych możliwości inwestycyjnych i oszustwa związane z zakupami online. W 2021 roku około 45% doniesień o utracie pieniędzy w wyniku oszustw w mediach społecznościowych dotyczyło zakupów online. W większości tych raportów ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie, jednak nigdy nie otrzymali towaru.
FTC poinformowała także, że:
Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod prawdziwych sprzedawców internetowych, co prowadziło ludzi do podobnych witryn.
Wzrost oszustw związanych z zakupami online to nie tylko problem konsumentów, którzy tracą pieniądze – jest to działanie szkodliwe dla całego ekosystemu e-commerce oraz firm działających w mediach społecznościowych.