menu

Strona Główna > Newsy > Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych

Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych


Amerykanie coraz częściej znajdują się na celowniku oszustów w mediach społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku za pośrednictwem social mediów oszukano konsumentów na kwotę ok. 770 mln USD. Większość z tych oszustw miała miejsce na Facebooku i Instagramie.

Przestępcy wyraźnie zauważyli potencjał mediów społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku otrzymała około 95 tysięcy zgłoszeń o oszustwach realizowanych na platformach społecznościowych. Łączna liczba strat to ok. 770 mln USD. Dane przedstawione przez FTC wskazują, że straty te stanowią ok. 25% wszystkich zgłoszonych strat związanych z oszustwami w USA w 2021 roku.

Jak informuje Amerykańska Federalna Komisja Handlu:

Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy w wyniku oszustwa w 2021 roku, powiedziała, że ​​zaczęło się to w mediach społecznościowych od reklamy, posta lub wiadomości. W rzeczywistości dane sugerują, że media społecznościowe były znacznie bardziej opłacalne dla oszustów w 2021 roku niż jakakolwiek inna metoda dotarcia do ludzi.

Jak działają oszuści?

Jednym z najbardziej dochodowych oszustw w mediach społecznościowych ubiegłego roku były promocje fałszywych możliwości inwestycyjnych i oszustwa związane z zakupami online. W 2021 roku około 45% doniesień o utracie pieniędzy w wyniku oszustw w mediach społecznościowych dotyczyło zakupów online. W większości tych raportów ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie,  jednak nigdy nie otrzymali towaru.

FTC poinformowała także, że:

Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod prawdziwych sprzedawców internetowych, co prowadziło ludzi do podobnych witryn.

Wzrost oszustw związanych z zakupami online to nie tylko problem konsumentów, którzy tracą pieniądze – jest to działanie szkodliwe dla całego ekosystemu e-commerce oraz firm działających w mediach społecznościowych.

Autor: Anna Sutowicz

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
akcje w xtb

Najnowsze wiadomości:

ai robot

“Cenzura AI stworzy dystopijny świat” – mówi doradca Donalda Trumpa

Jeden z doradców Donalda Trumpa ostrzega przed cenzurą modeli AI, która jego zdaniem może zmienić ...
kara dla UBS

FINRA nakłada na bank UBS blisko $3 mln kary za nietrafione rekomendacje

Amerykański regulator FINRA nałożył na UBS Financial Services Inc. grzywnę oraz zobowiązał firmę do zwrócenia ...
trader forex ai

Kolejna firma oferowała kapitał traderom detalicznym. Podziałała zaledwie tydzień.

Koniec MyForexFunds w 2023 roku był ledwie początkiem fali zamknięć różnych firm oferujących traderom detalicznym ...
tanie akcje

Jak znaleźć najtańsze spółki do inwestycji? [wideo]

Inwestowanie w akcje to wyzwanie, które wymaga nie tylko odwagi, ale także wiedzy. Jak skutecznie ...
Przewiń na górę