menu

Strona Główna > Newsy > Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych

Amerykanie stracili 770 mln USD na fali oszustw w mediach społecznościowych


Amerykanie coraz częściej znajdują się na celowniku oszustów w mediach społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku za pośrednictwem social mediów oszukano konsumentów na kwotę ok. 770 mln USD. Większość z tych oszustw miała miejsce na Facebooku i Instagramie.

Przestępcy wyraźnie zauważyli potencjał mediów społecznościowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że w 2021 roku otrzymała około 95 tysięcy zgłoszeń o oszustwach realizowanych na platformach społecznościowych. Łączna liczba strat to ok. 770 mln USD. Dane przedstawione przez FTC wskazują, że straty te stanowią ok. 25% wszystkich zgłoszonych strat związanych z oszustwami w USA w 2021 roku.

Jak informuje Amerykańska Federalna Komisja Handlu:

Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy w wyniku oszustwa w 2021 roku, powiedziała, że ​​zaczęło się to w mediach społecznościowych od reklamy, posta lub wiadomości. W rzeczywistości dane sugerują, że media społecznościowe były znacznie bardziej opłacalne dla oszustów w 2021 roku niż jakakolwiek inna metoda dotarcia do ludzi.

Jak działają oszuści?

Jednym z najbardziej dochodowych oszustw w mediach społecznościowych ubiegłego roku były promocje fałszywych możliwości inwestycyjnych i oszustwa związane z zakupami online. W 2021 roku około 45% doniesień o utracie pieniędzy w wyniku oszustw w mediach społecznościowych dotyczyło zakupów online. W większości tych raportów ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie,  jednak nigdy nie otrzymali towaru.

FTC poinformowała także, że:

Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod prawdziwych sprzedawców internetowych, co prowadziło ludzi do podobnych witryn.

Wzrost oszustw związanych z zakupami online to nie tylko problem konsumentów, którzy tracą pieniądze – jest to działanie szkodliwe dla całego ekosystemu e-commerce oraz firm działających w mediach społecznościowych.

Autor: Anna Sutowicz

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
akcje w xtb

Najnowsze wiadomości:

Zamknięcie moskiewskiej giełdy blokuje zyski traderów

10 najbardziej „szortowanych” spółek w listopadzie

Trudna sytuacja makroekonomiczna w 2022 roku negatywnie wpłynęła na wyniki osiągane przez wielu inwestorów funkcjonujących ...
Czytaj dalej
Hiszpańska policja rozbiła gang oszustów inwestycyjnych

Hiszpańska policja rozbiła gang oszustów inwestycyjnych

Hiszpańska policja zlikwidowała gang cyberprzestępców, który wykorzystywał fałszywe strony inwestycyjne do oszukiwania ofiar w całej ...
Czytaj dalej
Liczba klientów brokerów forex na Białorusi w 9 miesięcy wzrosła o 30%

Liczba klientów brokerów forex na Białorusi w 9 miesięcy wzrosła o 30%

Baza klientów brokerów forex na Białorusi w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku zwiększyła się o ...
Czytaj dalej
makroprzeglad forexrev

Globalne skutki chińskiej polityki Zero-Covid. MakroPrzegląd #4/4 (II) Listopad

Ze względu na globalizację, światowa ekonomia jest wielką siecią powiązań, a problem w jednym punkcie ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę