menu

Strona Główna > Newsy > Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej

Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej


Francuski urząd ds. konkurencji ukarał firmę Google grzywną w wysokości 220 mln EUR za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy internetowej i faworyzowanie swoich usług na niekorzyść wydawców i konkurentów.

Dochodzenie w sprawie nieuczciwych praktyk Google w zakresie reklamy cyfrowej rozpoczęło się po złożeniu skargi przez News Corp Inc, grupę Le Figaro (która wycofała swoją skargę w listopadzie) oraz grupę Rossel La Voix.

Według francuskiego regulatora, Google faworyzował swoją technologię Google Ad Manager używaną do obsługi serwera reklam DFP i platformy sprzedaży SSP AdX, które pozwalają wydawcom sprzedawać powierzchnię reklamową na swoich stronach. Google nie zaprzeczył zarzutom francuskiego urzędu i zgodził się zapłacić grzywnę. Firma obiecała też, że „poprawi interoperacyjność usług Google Ad Manager z rozwiązaniami innych firm w zakresie reklam i platform sprzedaży powierzchni reklamowej oraz zlikwiduje zapisy, które faworyzują Google.”

Google odpowiedział na karę 220 mln EUR (około 267 mln USD) obiecując zwiększenie dostępu do danych, elastyczności i przejrzystości. – Wierzymy, że oferujemy wartościowe usługi i konkurujemy w oparciu o zalety, jednak jesteśmy zobowiązani do aktywnej współpracy z organami regulacyjnymi na całym świecie, aby wprowadzić ulepszenia naszych produktów – powiedziała Maria Gomri, dyrektor prawny w Google France.

Komisja Europejska już wcześniej karała Google

Francuski organ ds. konkurencji zaakceptował zobowiązania Google, nadając im charakter wiążący w ramach swojej decyzji w tej sprawie. Podkreślił również, że dominująca pozycja Google w dziedzinie reklamy cyfrowej wiąże się również ze „szczególną odpowiedzialnością za skuteczną i niezakłóconą konkurencję”.

Komisja Europejska w marcu 2019 roku ukarała Google grzywną w wysokości 1,7 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej w celu blokowania konkurentom reklamowym możliwości wyświetlania reklam na stronach wyników wyszukiwania. Rok wcześniej, w czerwcu 2017 roku, Komisja Europejska uderzyła w Google kolejną rekordową grzywną w wysokości 2,72 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji na rynku w celu poprawy wyników wyszukiwania faworyzujących usługę Google Shopping.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

wymiana kryptowalut w kantorze

Wymiana kryptowalut w kantorze – jak bezpiecznie je sprzedać lub kupić?

Rosnąca popularność kryptowalut sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na wymianę cyfrowych środków w ...
donald trump ai

Trump ogłosił zgodę Izraela i Iranu na zawieszenie broni. Rynki zareagowały wzrostami.

Donald Trump ogłosił zawieszenie broni między Izraelem i Iranem za pomocą swojej platformy społecznościowej. Rynki ...
inwestowanie w waluty - przewodnik

Strategie inwestowania na Forex – przegląd

Coraz więcej Polaków próbuje swoich sił w inwestycjach. Jednym z najbardziej wymagających rynków jest Forex ...
rezerwa federalna fed

Trump zaatakował Powella i zażądał obniżek stóp: “to jedna z najbardziej destrukcyjnych osób w rządzie”.

Donald Trump po raz kolejny zaatakował szefa Fedu w mediach społecznościowych, oskarżając go o poważne ...
Przewiń na górę