menu

Strona Główna > Newsy > Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej

Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej


Francuski urząd ds. konkurencji ukarał firmę Google grzywną w wysokości 220 mln EUR za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy internetowej i faworyzowanie swoich usług na niekorzyść wydawców i konkurentów.

Dochodzenie w sprawie nieuczciwych praktyk Google w zakresie reklamy cyfrowej rozpoczęło się po złożeniu skargi przez News Corp Inc, grupę Le Figaro (która wycofała swoją skargę w listopadzie) oraz grupę Rossel La Voix.

Według francuskiego regulatora, Google faworyzował swoją technologię Google Ad Manager używaną do obsługi serwera reklam DFP i platformy sprzedaży SSP AdX, które pozwalają wydawcom sprzedawać powierzchnię reklamową na swoich stronach. Google nie zaprzeczył zarzutom francuskiego urzędu i zgodził się zapłacić grzywnę. Firma obiecała też, że „poprawi interoperacyjność usług Google Ad Manager z rozwiązaniami innych firm w zakresie reklam i platform sprzedaży powierzchni reklamowej oraz zlikwiduje zapisy, które faworyzują Google.”

Google odpowiedział na karę 220 mln EUR (około 267 mln USD) obiecując zwiększenie dostępu do danych, elastyczności i przejrzystości. – Wierzymy, że oferujemy wartościowe usługi i konkurujemy w oparciu o zalety, jednak jesteśmy zobowiązani do aktywnej współpracy z organami regulacyjnymi na całym świecie, aby wprowadzić ulepszenia naszych produktów – powiedziała Maria Gomri, dyrektor prawny w Google France.

Komisja Europejska już wcześniej karała Google

Francuski organ ds. konkurencji zaakceptował zobowiązania Google, nadając im charakter wiążący w ramach swojej decyzji w tej sprawie. Podkreślił również, że dominująca pozycja Google w dziedzinie reklamy cyfrowej wiąże się również ze „szczególną odpowiedzialnością za skuteczną i niezakłóconą konkurencję”.

Komisja Europejska w marcu 2019 roku ukarała Google grzywną w wysokości 1,7 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej w celu blokowania konkurentom reklamowym możliwości wyświetlania reklam na stronach wyników wyszukiwania. Rok wcześniej, w czerwcu 2017 roku, Komisja Europejska uderzyła w Google kolejną rekordową grzywną w wysokości 2,72 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji na rynku w celu poprawy wyników wyszukiwania faworyzujących usługę Google Shopping.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

chińska prowincja przetestuje politykę wspólnego dobrobytu czyli redystrybucję dochodów

Chińska prowincja Zhejiang przetestuje redystrybucję dochodów

Chińska prowincja Zhejiang stanie się obszarem pilotażowego programu redystrybucji dochodów. Jej władze przetestują politykę "wspólnego ...
Czytaj dalej
cmc markets ogłasza wyniki za pierwsze półrocze

CMC Markets z 409,8 mln GBP przychodu netto za pierwszy kwartał

Broker CMC Markets ujawnił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Najważniejsze dane obejmują ...
Czytaj dalej
ostrzeżenia finansowe

Ostrzeżenia (10.06): 30 podmiotów na czarnej liście SEC

Na liście ostrzeżeń pojawili się: 205fx - www.205fx.com 24TradeSpace - www.24tradespace.com 360Traders - www.360traders.co Binary-stocktrading - ...
Czytaj dalej
easymarkets pozyskało licencję na seszelach

easyMarkets z licencją regulatora z Brytyjskich Wysp Dziewiczych

Spółka easyMarkets, oferująca usługi brokerskie na rynku FX i CFD, poinformowała o uzyskaniu licencji regulatora ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę