Google wprowadzi zakaz reklam spółek bez licencji FCA
Internetowy gigant Google zabroni spółkom z Wielkiej Brytanii, które nie mają licencji brytyjskiego Urzędu Nadzoru Finansowego (FCA), reklamowania usług i produktów finansowych za pośrednictwem swoich usług.
Google zapowiedział aktualizację swojej polityki weryfikacji reklamodawców na dzień 30 sierpnia 2021 roku. Nowe zasady mają wejść w życie tydzień później, 6 września.
Wymogi Google będą miały również zastosowanie do tych firm finansowych, których produkty nie są regulowane przez FCA. Dyrektor zarządzający Google w Wielkiej Brytanii i Irlandii Ronan Haris wyjaśnił, że wprowadzenie nowych zasad będzie służyć zwalczaniu oszustw finansowych. FCA w grudniu 2020 roku wprowadziła tymczasowe zasady rejestracji dla firm kryptowalutowych oczekujących na zatwierdzenie regulacyjne. Miały on obowiązywać do 9 lipca 2021 roku.
W czerwcu 2021 roku FCA przedłużyła termin tymczasowej rejestracji do 31 marca 2022 roku. Regulator uznał, że inicjatywa pozwoli firmom zaangażowanym w branżę aktywów cyfrowych kontynuować działalność, podczas gdy FCA „przeprowadzi dokładną ocenę”. Obecnie w ewidencji regulatora znajduje się sześć firm kryptowalutowych. W trakcie rozpatrywania są wnioski złożone przez ponad 80 firm, a 64 podmioty wycofały już swoje wnioski. Wśród tych ostatnich była giełda kryptowalutowa Binance, w odniesieniu do której FCA wydała w ubiegłym miesiącu ostrzeżenie. Warto również zaznaczyć, że od sierpnia 2021 roku Google zniesie zakaz reklamowania portfeli i giełd kryptowalutowych w Stanach Zjednoczonych.