Kłopoty Tesli w USA z powodu autonomicznych samochodów
Demokratyczni senatorowie Ed Markey i Richard Blumenthal wezwali do zbadania „wprowadzających w błąd reklam i marketingu” systemów Autopilot i Full Self-Driving producenta samochodów Tesla. Ich wniosek trafił do Federalnej Komisji Handlu (FTC).
Dwaj senatorowie ze stanu Massachusetts chcą żeby FTC przyjrzało się działaniom Tesli i jej dyrektora generalnego Elona Muska, zarzucając im oszukańcze praktyki marketingowe. Według Markeya i Blumenthala dotyczyły one autonomicznych samochodów spółki. „Obawiamy się, że funkcje Autopilota i FSD Tesli nie są tak dojrzałe i niezawodne, jak firma przedstawia opinii publicznej” – napisali w liście do Liny Khan, przewodniczącej FTC.
Senatorowie stwierdzili również, że spółka i jej dyrektor zawyżają możliwości ich pojazdu i pomimo częstych ostrzeżeń, lekceważą bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. „Ich twierdzenia narażają kierowców Tesli i całą podróżującą publiczność na ryzyko poważnych obrażeń lub śmierci – stwierdzili w liście.
Today @SenMarkey & I wrote to FTC Chair Lina Khan to express our serious concerns about Tesla’s marketing tactics. Their overstated claims give drivers a false sense of security & overblown confidence in their car’s capabilities—putting motorists & others on the road at risk. pic.twitter.com/6Mv1fKREq3
— Richard Blumenthal (@SenBlumenthal) August 18, 2021
Seria kłopotów Tesli
Wcześniej w tym miesiącu, autonomiczne samochody Tesli stały się przedmiotem dochodzenia Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Powodem jej działań stała się seria wypadków i kolizji z udziałem samochodów elektrycznych spółki. Agencja poinformowała, że wszystkie pojazdy miały aktywowany autopilot lub tempomat w momencie kolizji.
Na swojej stronie Tesla publikuje informacje, wg. których funkcje autopilota i FSD są przeznaczone do użytku, wyłącznie gdy za kierownicą pojazdu siedzi „w pełni uważny kierowca”. Mimo to zdaniem krytyków spółki, do których należą Markey i Blumenthal, wypowiedzi jej prezesa mogą budować mylne wrażenie, że samochody Tesli są przeznaczone do całkowicie zautomatyzowanej jazdy.