Likwidator wkrótce dokona dystrybucji aktywów SVS Securities
Plan zakończenia dystrybucji aktywów upadłego brokera SVS Securities, który zakończył działalność w sierpniu 2019 roku, został przedłożony do zatwierdzenia w sądzie. Aktualizacja opublikowana przez likwidatorów ze spółki Leonard Curtis potwierdziła ostateczne warunki dotyczące ustalenia terminu realizacji. Posiedzenie w tej sprawie zostało zaplanowane na 29 kwietnia.
W przypadku zatwierdzenia, likwidatorzy SVS spodziewają się wyznaczenia terminu realizacji, który nastąpi po zwolnieniu z obowiązku zwrotu aktywów klientów pozostających w SVS na dzień 30 kwietnia. Wyznaczenie terminu realizacji umożliwi zarządcom zakończenie procesu dystrybucji pieniędzy klientów w określonym momencie, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z dalszym przetrzymywaniem pojedynczych aktywów, których zwrot przez dłuższy czas może być niemożliwy.
Dodatkowo, dokumenty przewidują wyznaczenie ostatecznego terminu na dzień 29 lipca. Po tej dacie klienci SVS nie będą mogli zgłaszać roszczeń wobec upadłego brokera z tytułu środków będących w dyspozycji spółki w momencie jej upadku. Co więcej, od tej daty zarządcy będą mogli sprzedawać nieodebrane aktywa klientów i przekazywać uzyskane w ten sposób środki na konta bankowe SVS na rzecz wierzycieli spółki.
Broker naraził się FCA w 2019 roku
Termin zgłaszania roszczeń przez klientów upływał już kilka razy. Likwidatorzy zachęcali tych, którzy jeszcze się nie zgłosili, aby zrobili to „tak szybko, jak to możliwe”. Po zweryfikowaniu i rozpatrzeniu spóźnionych roszczeń wszystkich klientów, wypłaty gotówkowe zostaną dokonane na zasadzie pro-rata, czyli proporcjonalnie w stosunku do tego, co jest im należne.
Spółka SVS Securities została objęta zarządem komisarycznym w sierpniu 2019 po tym, jak brytyjska FCA uznała, że broker promował obligacje wysokiego ryzyka dla inwestorów detalicznych i nie potrafił wyjaśnić, w jaki sposób wyceniał określone aktywa. Ponadto regulator stwierdził, że SVS w wątpliwy sposób ustalała wysokość prowizji, co skutkowało bardzo wysokimi opłatami dla klientów.