Nowe zasady reklamowania wpłyną na białoruski rynek Forex
Zgodnie z oczekiwaniami, od jutra w Republice Białorusi wejdą w życie poprawki do ustawy „o reklamie”, które dotkną między innymi licencjonowanych przedstawicieli branży pozagiełdowego handlu na rynku Forex.
Białoruska ustawa o reklamie została pierwotnie uchwalona 10 maja 2007 roku. Od jutra jednak wchodzą w życie poprawki przyjęte przez białoruski parlament 10 grudnia 2020 roku i zatwierdzone przez Radę Republiki w dniu 18 grudnia 2020 roku. Zmiany w prawie dotyczą m.in. artykułu 22, który reguluje reklamę papierów wartościowych i usług związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem funduszy od organizacji lub obywateli.
Od jutra brokerzy rynku Forex (podmioty, które przeprowadzają transakcje na rynku pozagiełdowym, wykorzystując instrumenty finansowe niepodlegające dostawie) mają zakaz używania słów „depozyt”, „kredyt”, „konto”, „handel” lub pochodnych od tych słów w reklamie swojej działalności, a także związanych z nią usług doradczych lub szkoleń. Według białoruskich władz, środki te mają na celu zapobieganie przypadkom reklamy wprowadzającej w błąd lub reklamy nieuczciwej i nieetycznej.
Ponadto, reklama działalności polegającej na zawieraniu transakcji z wykorzystaniem instrumentów finansowych OTC, a także związanych z nią usług doradczych, programów edukacyjnych i szkoleń, musi zawierać ostrzeżenie o ryzykownym charakterze transakcji z wykorzystaniem instrumentów finansowych OTC i nierozerwalnym związku pomiędzy możliwością osiągnięcia zysku a ryzykiem poniesienia straty.