Problem z logowaniem klientów T-Mobile do Alior Banku
Alior Bank i T-Mobile Usługi Bankowe zostały połączone w tą niedzielę. Część klientów ze strony T-Mobile miała lub nadal ma problem z dostępem do nowego systemu.
Przy migracji kont klientów T-Mobile Usługi Bankowe do Alior Banku, wystąpił poważny błąd w systemie, powodując wiele niedogodności użytkownikom platformy. Zgodnie z informacjami część dotychczasowych loginów przestała działać, dostępy do kont zostały zablokowane, limity wypłat pozmieniały się, a przy przejściu uwierzytelniania uzyskiwało się informacje, że podane dane są nieprawidłowe. Infolinia była przez długi czas przeciążona, jednak chwilę później Alior podwoił, a następnie potroił liczbę konsultantów.
Z komentarzy na Facebooku wynika, że firmy sprawnie rozwiązują problemy, mimo, że użytkownicy masowo zaczęli zgłaszać swoje obawy. Jednym z głównych problemów, był brak przyjęcia numeru CIF w systemie, a dane uwierzytelniające konto nie były prawidłowe.
Jedna z klientek banku napisała: Żadne hasło nie działa do mojego CIFu, obrazek logowania jest błędny, brak możliwości zmiany hasła przez portal.
UPDATE 12:00
Od rana podwoiliśmy liczbę konsultantów na infolinii banku, a do godziny 14:00 liczba konsultantów…
Opublikowany przez Alior Bank SA Poniedziałek, 30 listopada 2020
Alior bank skomentował obecną sytuację mówiąc, że dane klientów zostały prawidłowo zmigrowane, a systemy bankowe działają prawidłowo. Zmienił się natomiast sposób logowania ze względu na przeniesienie klientów byłego już oddziału T-Mobile Usługi Bankowe do bankowości Alior Banku i zostało to podyktowane zmianą systemów informatycznych.
Wszystkie obawy związane z nieprawidłowością działania systemu Alior rozwiał w powyższym poście udostępnionym na Facebooku, a z ewentualnymi problemami należy dzwonić na infolinię.