menu

Strona Główna > Newsy > Rzecznik Finansowy radzi co zrobić jeśli z konta zniknęły pieniądze

Rzecznik Finansowy radzi co zrobić jeśli z konta zniknęły pieniądze


3 marca o godzinie 18:00 odbędzie się darmowy webinar skierowany do osób, które straciły środki w wyniku nieautoryzowanego przelewu. Rzecznik finansowy informuje o znacznym wzroście liczby takich przypadków.

W 2020 roku na biurko Rzecznika Finansowego trafiły 1163 zgłoszenia z prośbą o interwencję w sprawie nieautoryzowanych transakcji. Oznacza to średnio 5 zgłoszeń każdego dnia. Większość przypadków wiązała się z działaniami oszustów i dotyczyła utraty pieniędzy z konta w banku lub karty płatniczej bądź kredytowej.

Na najbliższym webinarze Rzecznika Finansowego, wyjaśnione zostanie co zrobić żeby odzyskać skradzione środki. Aby wziąć udział w wydarzeniu online należy zapisać się przez poniższy link:

ZAPISZ SIĘ NA WEBINAR

Co zrobić jeśli ktoś wyprowadził środki z naszego konta?

Jeżeli ktoś dokona nieautoryzowanego przelewu podszywając się pod Ciebie lub uzyskując dostęp do Twojego konta, pamiętaj że bank ma obowiązek zwrócić Ci skradzione pieniądze.

Gdy tylko odkryjesz brak środków na swoim koncie, postępuj według następujących kroków:

  1. Jak najszybciej poinformuj swój banku, policję oraz zespół cert.pl, pod adresem www.incydent.cert.pl
  2. Zgłaszając sprawę na policji pamiętaj o zabraniu zaświadczenia,
  3. Skieruj żądanie zwrotu środków do banku.

Co zrobić jeżeli bank odmówi?

Bank może odmówić zwrotu skradzionych pieniędzy jedynie w dwóch sytuacjach:

  1. Jeżeli udowodni, że za wyprowadzeniem środków z konta stoi jego właściciel,
  2. Jeśli klient wykazał się „rażącym zaniedbaniem”, które obejmuje brak niezwłocznego zgłoszenia sprawy i poinformowania banku o nieuprawnionym dostępie do konta.

Jeżeli nie wystąpił żaden z tych przypadków, pieniądze muszą trafić na konto klienta do końca 1 dnia roboczego od stwierdzenia przestępstwa.

Jeżeli bank odmówi należy zgłosić reklamację, która powinna być rozpatrzona w ciągu 15 dni roboczych od jej złożenia. W przypadku dalszego sporu z bankiem można skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego.

Zobacz schemat postępowania w przypadku stwierdzenia nieautoryzowanej transakcji na stronie rf.gov.pl.

Autor: Michał Misiura

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

trader of the month tickmill

Tickmill: trader sierpnia ze skutecznością 80%

Nowym traderem miesiąca w konkursie Tickmill został Ahmed, który wykazał się w sierpniu imponującą skutecznością na poziomie ...
Czytaj dalej
etoro nawiązuje współpracę z arsenalem - źródło: arsenal

eToro nawiązuje współpracę z Arsenalem

Izraelski broker eToro poinformował o nawiązaniu współpracy z angielskim klubem piłkarskim Arsenal Londyn. To jeden ...
Czytaj dalej
broker capital.com informuje o dużym wzroście liczby nowych użytkowników w 1 kwartale 2021

Capital.com wprowadza wpłaty i wypłaty poprzez PayPal

Capital.com, jedna z najszybciej rozwijających się platform handlowych i inwestycyjnych w Europie, ogłosiła, że wprowadziła ...
Czytaj dalej
fed utrzymuje politykę monetarną na obecnym kursie

Fed: rynki przygotowane na zmianę polityki monetarnej

Kilka miesięcy temu prezes Rezerwy Federalnej Jerome Powell powiedział, że zdaniem banku centralnego w gospodarce ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę