Saxo Bank nie będzie świadczyć usług klientom z Rosji i Białorusi
Duńska firma finansowa Saxo Bank poinformowała swoich rosyjskich i białoruskich klientów o zakończeniu świadczenia usług. Według informacji opublikowanej przez RBC, zakończenie świadczenia usług wejdzie w życie z dniem 6 czerwca 2022 roku.
Saxo Bank poprosił również swoich klientów w Rosji i na Białorusi o zamknięcie pozycji handlowych i wypłacenie pieniędzy przed 6 czerwca 2022 roku. Dostawca usług finansowych wspomniał, że głównym powodem zamknięcia usług w tych krajach są ostatnie sankcje nałożone na Rosję i Białoruś.
Firma daje klientom 2 miesiące na reakcję
W liście skierowanym do klientów duński broker zaznaczył, że jeśli klienci z Rosji nie zamkną swoich pozycji handlowych w wyznaczonym terminie, bank zrobi to we własnym zakresie.
– W liście do klientów Saxo Bank twierdzi, że jest zmuszony skorzystać z prawa do zaprzestania współpracy z nimi z powodu sankcji nałożonych na Rosję. Rachunki zostaną zamknięte od 6 czerwca 2022 roku, do tego czasu użytkownicy będą mogli wypłacać środki, zamykać pozycje lub przenosić papiery wartościowe do dowolnego brokera – podał serwis RBC, powołując się na treść listu Saxo Banku.
Saxo Bank w liście wyjaśnił również, że takie transfery podlegają dodatkowym kontrolom lub ograniczeniom ze strony kontrahenta, co wydłuży czas przetwarzania lub uniemożliwi realizację takich żądań. W niektórych przypadkach może być łatwiej zamknąć pozycje i po prostu przekazać gotówkę zamiast papierów wartościowych.
Sankcje na Rosję i Białoruś
W związku z trwającą inwazją Rosji na Ukrainę, kilka krajów na świecie wprowadziło ograniczenia finansowe wobec Rosji i Białorusi. W rezultacie wiodące firmy finansowe przestały świadczyć usługi klientom w obu krajach. W ostatnim tygodniu lutego 2022 roku Interactive Brokers, znany amerykański dostawca finansowych usług brokerskich, ostrzegł mieszkańców Rosji o możliwości zablokowania ich rachunków.