STO i AFX Markets – jak odzyskać pieniądze? (Cypr)
Cypryjski regulator przedstawił procedury, według których klienci grupy AFX (w tym brokera STO) mogą zgłaszać skargi i roszczenia.
Klienci grupy AFX Capital Markets Ltd, oraz należącego do niej brokera STO, którzy próbowali bezskutecznie skontaktować się z przedstawicielami firmy, mogą dokonywać zgłoszeń przez specjalny formularz na stronie CySEC: https://www.cysec.gov.cy/en-GB/complaints/how-to-complain/
Według standardowych wytycznych, CySEC zaleca rozstrzyganie spraw bezpośrednio pomiędzy klientami a rzecznikami firm. W przypadku AFX Capital Markets Ltd, procedura jest jednak nieskuteczna, z uwagi na brak kontaktu z jego pracownikami. W związku z tym klienci powinni zwracać się bezpośrednio do rzecznika z ramienia CySEC, kierując wiadomości na adres mailowy: complaints@financialombudsman.gov.cy.
Tutaj znajduje się pełny opis procedury oraz wniosek, który należy wysłać (w jęz. angielskim):
http://www.financialombudsman.gov.cy/forc/forc.nsf/All/665A31164028967FC2257EDE00444988/$file/COMPLAINT%20FORM%20IN%20ENGLISH%20BY%20INDIVIDUALS.pdf
AFX Capital Markets Ltd, posiadało licencje i biura na Cyprze oraz w Wielkiej Brytanii. Kłopoty brokera osiągnęły kumulację na przełomie lipca i sierpnia tego roku, gdy stracił prawo do świadczenia usług. Na wyspach brytyjskich sprawą AFX i podlegających grupie firm, zajęli się wyznaczeni przez sąd administratorzy z firmy CG Recovery. O prowadzonym przez nich postępowaniu i zaleceniach pisaliśmy tutaj: STO i AFX Markets – jak odzyskać pieniądze?