menu

Strona Główna > Newsy > UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich

UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich


Bardzo niskie stopy procentowe w bankach skłaniają konsumentów do większego zainteresowania rynkiem finansowym i szukania nowych możliwości pomnażania pieniędzy. Jedną z takich opcji są inwestycje giełdowe, z których wiele osób korzysta poprzez systemy informatyczne oferowane przez domy maklerskie.

W ostatnim czasie brokerzy borykali się z licznymi awariami systemów, które utrudniały dostęp do usług świadczonych on-line. W efekcie klienci mogą mieć problemy ze złożeniem zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych po interesującej ich cenie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu zapowiedział postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

– Wszcząłem postępowanie wyjaśniające, którym objęliśmy 10 instytucji finansowych. Zweryfikujemy ich umowy i regulaminy pod kątem występowania w nich ewentualnych klauzul niedozwolonych. Domy maklerskie nie powinny wyłączać swojej odpowiedzialności wobec klienta z powodu awarii, które mogą wynikać z ich zaniedbań lub z winy podmiotów, z którymi współpracują. Chcę także sprawdzić, w jaki sposób domy maklerskie rozpatrują reklamacje konsumentów dotyczące ewentualnych szkód wynikających z awarii systemów teleinformatycznych– mówi Tomasz Chróstny.

10 podmiotów objętych postępowaniem

Postępowanie obejmuje 10 domów maklerskich i banków: Alior Bank, Bank Polska Kasa Opieki, Dom Maklerski Banku BPS, Dom Maklerski Banku Handlowego, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski (XTB).

Postępowanie obejmie m.in:

  • analizę warunków umów świadczenia usług maklerskich pod kątem odpowiedzialności brokera za skutki awarii systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz braku możliwości korzystania w tym czasie z usług maklerskich,
  • analizę polityki rozpatrywania reklamacji i roszczeń klientów dotyczących skutków braku dostępu do usług maklerskich on-line,
  • ustalenie, jak często dochodzi do awarii i jakie działania podejmują biura maklerskie w celu usprawnienia systemów informatycznych.

UOKiK podkreśla też, że postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Nie wyklucza również rozszerzenia postępowania na kolejne podmioty.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

wymiana kryptowalut w kantorze

Wymiana kryptowalut w kantorze – jak bezpiecznie je sprzedać lub kupić?

Rosnąca popularność kryptowalut sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na wymianę cyfrowych środków w ...
donald trump ai

Trump ogłosił zgodę Izraela i Iranu na zawieszenie broni. Rynki zareagowały wzrostami.

Donald Trump ogłosił zawieszenie broni między Izraelem i Iranem za pomocą swojej platformy społecznościowej. Rynki ...
inwestowanie w waluty - przewodnik

Strategie inwestowania na Forex – przegląd

Coraz więcej Polaków próbuje swoich sił w inwestycjach. Jednym z najbardziej wymagających rynków jest Forex ...
rezerwa federalna fed

Trump zaatakował Powella i zażądał obniżek stóp: “to jedna z najbardziej destrukcyjnych osób w rządzie”.

Donald Trump po raz kolejny zaatakował szefa Fedu w mediach społecznościowych, oskarżając go o poważne ...
Przewiń na górę