menu

Strona Główna > Newsy > UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich

UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich


Bardzo niskie stopy procentowe w bankach skłaniają konsumentów do większego zainteresowania rynkiem finansowym i szukania nowych możliwości pomnażania pieniędzy. Jedną z takich opcji są inwestycje giełdowe, z których wiele osób korzysta poprzez systemy informatyczne oferowane przez domy maklerskie.

W ostatnim czasie brokerzy borykali się z licznymi awariami systemów, które utrudniały dostęp do usług świadczonych on-line. W efekcie klienci mogą mieć problemy ze złożeniem zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych po interesującej ich cenie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu zapowiedział postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

– Wszcząłem postępowanie wyjaśniające, którym objęliśmy 10 instytucji finansowych. Zweryfikujemy ich umowy i regulaminy pod kątem występowania w nich ewentualnych klauzul niedozwolonych. Domy maklerskie nie powinny wyłączać swojej odpowiedzialności wobec klienta z powodu awarii, które mogą wynikać z ich zaniedbań lub z winy podmiotów, z którymi współpracują. Chcę także sprawdzić, w jaki sposób domy maklerskie rozpatrują reklamacje konsumentów dotyczące ewentualnych szkód wynikających z awarii systemów teleinformatycznych– mówi Tomasz Chróstny.

10 podmiotów objętych postępowaniem

Postępowanie obejmuje 10 domów maklerskich i banków: Alior Bank, Bank Polska Kasa Opieki, Dom Maklerski Banku BPS, Dom Maklerski Banku Handlowego, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski (XTB).

Postępowanie obejmie m.in:

  • analizę warunków umów świadczenia usług maklerskich pod kątem odpowiedzialności brokera za skutki awarii systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz braku możliwości korzystania w tym czasie z usług maklerskich,
  • analizę polityki rozpatrywania reklamacji i roszczeń klientów dotyczących skutków braku dostępu do usług maklerskich on-line,
  • ustalenie, jak często dochodzi do awarii i jakie działania podejmują biura maklerskie w celu usprawnienia systemów informatycznych.

UOKiK podkreśla też, że postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Nie wyklucza również rozszerzenia postępowania na kolejne podmioty.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

szykuje się poważna podwyżka podatków od zysków kapitałowych w stanach zjednoczonych - joe biden

Joe Biden podwyższy podatki dla najbogatszych inwestorów do 39,6%?

Administracja Joe Bidena planuje podwyższyć podatki od zysków kapitałowych dla inwestorów o zarobkach przekraczających 1 ...
Czytaj dalej
broker plus500 publikuje wyniki finansowe

Plus500 przejmuje Cunningham Commodities

Plus500, jeden z czołowych brokerów Forex/CFD, wchodzi na rynek opcji i kontraktów futures w Stanach ...
Czytaj dalej
aresztowanie 4 szefów Great Private Equity

CBA aresztuje szefów Great Private Equity. Inwestorzy stracili 51 mln PLN

Funkcjonariusze CBA zatrzymali w zeszłym tygodniu 4 osoby z kierownictwa spółki Great Private Equity (GPE) ...
Czytaj dalej
finra usa

FINRA nakłada zakaz działalności na byłego analityka Goldman Sachs

Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) zakazała byłemu analitykowi Goldman Sachs, Brianowi Maguire, pozyskiwania poufnych informacji ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę