menu

Strona Główna > Newsy > UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich

UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich


Bardzo niskie stopy procentowe w bankach skłaniają konsumentów do większego zainteresowania rynkiem finansowym i szukania nowych możliwości pomnażania pieniędzy. Jedną z takich opcji są inwestycje giełdowe, z których wiele osób korzysta poprzez systemy informatyczne oferowane przez domy maklerskie.

W ostatnim czasie brokerzy borykali się z licznymi awariami systemów, które utrudniały dostęp do usług świadczonych on-line. W efekcie klienci mogą mieć problemy ze złożeniem zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych po interesującej ich cenie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu zapowiedział postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

– Wszcząłem postępowanie wyjaśniające, którym objęliśmy 10 instytucji finansowych. Zweryfikujemy ich umowy i regulaminy pod kątem występowania w nich ewentualnych klauzul niedozwolonych. Domy maklerskie nie powinny wyłączać swojej odpowiedzialności wobec klienta z powodu awarii, które mogą wynikać z ich zaniedbań lub z winy podmiotów, z którymi współpracują. Chcę także sprawdzić, w jaki sposób domy maklerskie rozpatrują reklamacje konsumentów dotyczące ewentualnych szkód wynikających z awarii systemów teleinformatycznych– mówi Tomasz Chróstny.

10 podmiotów objętych postępowaniem

Postępowanie obejmuje 10 domów maklerskich i banków: Alior Bank, Bank Polska Kasa Opieki, Dom Maklerski Banku BPS, Dom Maklerski Banku Handlowego, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski (XTB).

Postępowanie obejmie m.in:

  • analizę warunków umów świadczenia usług maklerskich pod kątem odpowiedzialności brokera za skutki awarii systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz braku możliwości korzystania w tym czasie z usług maklerskich,
  • analizę polityki rozpatrywania reklamacji i roszczeń klientów dotyczących skutków braku dostępu do usług maklerskich on-line,
  • ustalenie, jak często dochodzi do awarii i jakie działania podejmują biura maklerskie w celu usprawnienia systemów informatycznych.

UOKiK podkreśla też, że postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Nie wyklucza również rozszerzenia postępowania na kolejne podmioty.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
xtb

Najnowsze wiadomości:

gielda wykresy inwestycje kryptowaluty

Coraz więcej zakładów na załamanie akcji kryptowalutowych, korzystających na wzrostach bitcoina

Od początku roku, hossa na rynku bitcoina pomagała rosnąć wycenom spółek ściśle związanych z kryptowalutami ...
jerome powell bitcoin

Powell dał Bitcoinowi zielone światło do wzrostów

Przed ostatnią konferencją prasową Rezerwy Federalnej inwestorzy obawiali się, że niekorzystne odczyty wskaźników inflacji skłonią ...
bitcoin fundusz

Bitcoin w dół (65,8 tys. USD). Rynek kryptowalut przeżywa gwałtowne spadki

Rynek kryptowalut doświadcza znaczących wstrząsów, z Bitcoinem na czele spadków, po ostatnich danych o inflacji ...
prop trading trader straty ai

FSMA ostrzega przed prop-tradingiem: “wykorzystują naiwność klientów…”

FSMA ostrzegła konsumentów przed niebezpieczeństwami związanymi z internetowym prop-tradingiem. Zdaniem belgijskiego regulatora, firmy korzystające z ...
Przewiń na górę