menu

Strona Główna > Newsy > UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich

UOKiK zajmie się awariami systemów w 10 domach maklerskich


Bardzo niskie stopy procentowe w bankach skłaniają konsumentów do większego zainteresowania rynkiem finansowym i szukania nowych możliwości pomnażania pieniędzy. Jedną z takich opcji są inwestycje giełdowe, z których wiele osób korzysta poprzez systemy informatyczne oferowane przez domy maklerskie.

W ostatnim czasie brokerzy borykali się z licznymi awariami systemów, które utrudniały dostęp do usług świadczonych on-line. W efekcie klienci mogą mieć problemy ze złożeniem zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych po interesującej ich cenie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu zapowiedział postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

– WszczÄ…Å‚em postÄ™powanie wyjaÅ›niajÄ…ce, którym objÄ™liÅ›my 10 instytucji finansowych. Zweryfikujemy ich umowy i regulaminy pod kÄ…tem wystÄ™powania w nich ewentualnych klauzul niedozwolonych. Domy maklerskie nie powinny wyłączać swojej odpowiedzialnoÅ›ci wobec klienta z powodu awarii, które mogÄ… wynikać z ich zaniedbaÅ„ lub z winy podmiotów, z którymi współpracujÄ…. ChcÄ™ także sprawdzić, w jaki sposób domy maklerskie rozpatrujÄ… reklamacje konsumentów dotyczÄ…ce ewentualnych szkód wynikajÄ…cych z awarii systemów teleinformatycznych– mówi Tomasz Chróstny.

10 podmiotów objętych postępowaniem

Postępowanie obejmuje 10 domów maklerskich i banków: Alior Bank, Bank Polska Kasa Opieki, Dom Maklerski Banku BPS, Dom Maklerski Banku Handlowego, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski (XTB).

Postępowanie obejmie m.in:

  • analizÄ™ warunków umów Å›wiadczenia usÅ‚ug maklerskich pod kÄ…tem odpowiedzialnoÅ›ci brokera za skutki awarii systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz braku możliwoÅ›ci korzystania w tym czasie z usÅ‚ug maklerskich,
  • analizÄ™ polityki rozpatrywania reklamacji i roszczeÅ„ klientów dotyczÄ…cych skutków braku dostÄ™pu do usÅ‚ug maklerskich on-line,
  • ustalenie, jak czÄ™sto dochodzi do awarii i jakie dziaÅ‚ania podejmujÄ… biura maklerskie w celu usprawnienia systemów informatycznych.

UOKiK podkreśla też, że postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Nie wyklucza również rozszerzenia postępowania na kolejne podmioty.

Autor: Mariusz Przepiórka

JesteÅ› traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
xtb

Najnowsze wiadomości:

deutche bank przenosi centrum forex walut gospodarek wschodzÄ…cych z londynu do singapuru

Były trader zmienia pozew i oskarża Deutsche Bank o zniszczenie życia

Krótko po tym jak Deutsche Bank odpowiedział na pozew byłego tradera Matthew Connolly'ego, który oskarża ...
Czytaj dalej
Broker Oanda ma kłopoty w Brazylii

OANDA przeniesie europejską działalność do Polski

OANDA, broker detaliczny z wieloletnią historią, poinformował o planach ostatecznego zamknięcia działalności na Malcie. Spółka ...
Czytaj dalej
Operator Triangle Markets I 3 Angle FX zawiera ugodÄ™ z CySEC

Drew Niv i William Ahdout zawierają ugodę z inwestorami FXCM o wartości 6,5 mln USD

Pozew zbiorowy wniesiony w 2017 roku przez inwestorów spółki Global Brokerage, dawniej znanej jako FXCM ...
Czytaj dalej

Rynek widzi to, co chce. MakroPrzeglÄ…d #1/4 Luty

Na ostatnim posiedzeniu, FED, zgodnie z oczekiwaniami, podniósł stopę procentową o 25 punktów bazowych. Nie ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę