XTB notuje wzrost zysku netto o 638,4%
Polski broker detaliczny XTB opublikował wstępne dane finansowe za pierwsze półrocze 2022 roku. Wynika z nich, że spółka odnotowała zysk netto na poziomie 480 mln PLN, co stanowi wzrost na poziomie 638,4% rok do roku.
Jak wynika z raportu, przychody operacyjne brokera wyniosły 836,2 mln zł, co oznacza wzrost o 245,5% w ujęciu rocznym. Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom była zmienność rynku finansowego i towarowego, a także wysoka aktywność transakcyjna, mierzona liczbą kontraktów. Wolumen transakcji na instrumentach CFD osiągnął 3050,6 tys. lotów, a rentowność wzrosła o 125,0%, ze 122 do 274.
Średnia liczba aktywnych klientów wyniosła w tym okresie 149 824, co oznacza wzrost o 42,7% w skali roku. Liczba nowych klientów spadła jednak o 6,3% w ujęciu rocznym i wyniosła 101 030.
Ambitne plany XTB
W komunikacie spółki stwierdzono, że ambicją zarządu w 2022 roku jest pozyskanie średnio co najmniej 40 tys. nowych klientów kwartalnie. Dotychczas spółka XTB pozyskała w pierwszym kwartale tego roku 55,3 tys. nowych klientów, a w drugim kwartale blisko 45,7 tys. nowych klientów.
– Priorytetem zarządu jest dalszy wzrost bazy klientów prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej XTB na świecie. Działania te wspiera szereg inicjatyw, w tym rozpoczęta 14 lutego 2022 roku nowa kampania reklamowa z udziałem nowej ambasadorki marki XTB, Joanny Jędrzejczyk, utytułowanej zawodniczki sztuk walki, pierwszej Polki w organizacji UFC i mistrzyni w tej organizacji, a także trzykrotnej mistrzyni świata w boksie tajskim – podkreślono.