menu

Strona Główna > Newsy > 39 milionów dolarów kary dla Credit Suisse od SFC

39 milionów dolarów kary dla Credit Suisse od SFC


The Hong Kong Securities and Futures Commission (SFC) ogłosiła, że rozwiązała problem związany z nieprawidłowymi kontrolami wewnętrznymi w spółce Credit Suisse i powiązanymi z nią markami tj. Credit Suisse (Hong Kong) Limited (CSHK), Credit Suisse Securities (Hong Kong) Limited (CSSHK) i Credit Suisse AG (CSAG).

Rezolucja w swojej istocie skazuje Credit Suisse na karę finansową w wysokości 39,3 milionów dolarów za naruszenie przepisów, dokładniej chodzi o takie nieprawidłowości jak: nieodpowiednie segregowanie środków klientów, niezgłaszanie bezpośrednich transakcji biznesowych, niespełnianie wymogów handlu elektronicznego czy choćby niezapewnienie odpowiedniej kontroli produktu w celu odpowiedniego dostosowania go do klienta.

W sumie dowiedziono następujących przewinień marce CSHK:

  • niewłaściwie segregowano papiery wartościowe klientów, w okresie od lutego 2010 r. do maja 2016 r. i w aż 672 przypadkach rozstrzygnięto je z nienależną korzyścią dla usługodawcy;
  • brak zapewnienia zgodności z wymogami krótkiej sprzedaży po restrukturyzacji niektórych portfeli handlowych w 159 transakcjach rodzaju oversold między grudniem 2014 r. a lipcem 2015 r., z czego tylko 94 z nich zostało ujawnione;
  • brak dopilnowania, aby kontrola przedtransakcyjna dla elektronicznych systemów opartych o algorytmy była właściwie skonfigurowana dla wszystkich dealerów wykonawczych;
  • nie spełnienie wymogów dotyczących zdawania sprawozdań dotyczących krótkich pozycji,  w sumie wraz z trzema spółkami stowarzyszonymi nie zgłoszono ponad 1.200 krótkich pozycji w okresie od czerwca 2012 r. do października 2014 r.

Jeśli chodzi o CSSHK, to udowodniono, że firma:

  • nie zdołała odseparować papierów wartościowych klientów od papierów wartościowych firmy w okresie od lutego 2010 r. do maja 2016 r., a w wypadku 174 sytuacji użyła papierów wartościowych klientów, aby rozliczyć transakcje z zyskiem na własny rachunek;
  • nie spełniła wymogów dotyczących bezpośrednich transakcji handlowych podczas transakcji z dnia 30 listopada 2010 r., co spowodowało późne zgłoszenie ponad 120 transakcji The Stock Exchange of Hong Kong (SEHK), czyli giełdzie w Hongkongu, w dniu 1 grudnia 2010 r. oraz brak zgłoszenia lub ponowne zgłoszenie już zgłoszonych transakcji w prawie 200 przypadkach w latach 2010-2015;
  • niepotrzebnie zgłosiła 78 transakcji krzyżowych do SEHK od stycznia 2015 r. do sierpnia 2015 r.

Z kolei CSAG udowodniono, że firma:

  • nie zapewniła zgodności ze wszystkimi wymogami regulacyjnymi które tyczą się sprzedaży produktów inwestycyjnych i nie zapewniła skutecznego działania mechanizmów kontrolnych w przypadku, gdy klasyfikacja ryzyka produktu inwestycyjnego przekraczała profil ryzyka klienta w okresie od stycznia 2010 r. do marca 2016 r.
  • nie zapewniła odpowiedniego dostosowania ryzyka dla klientów w 6 przypadkach w okresie od stycznia 2010 r. do stycznia 2013 r .
  • nie ujawniła niektórych informacji klientom dotyczących specyfikacji kontraktów w okresie od kwietnia 2003 r. do kwietnia 2017 r.

Dyrektor wykonawczy ds. Realizacji w SFC, Thomas Atkinson, skomentował to następująco:

Szybka i otwarta współpraca Credit Suisse znacznie przyspieszyła skuteczne rozwiązanie problemów, które wywołały obawy SFC. W przeciwnym razie sankcja za podobne przewinienia byłaby znacznie wyższa.

Podejmując tę decyzję, SFC wzięła pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym to że:

  • Credit Suisse sam zgłosił swoje naruszenia przepisów i uchybienia do SFC, i zaangażował ich kierownictwo wysokiego szczebla do pomocy w rozwiązywaniu tych problemów;
  • Credit Suisse angażuje niezależnych ekspertów do przeprowadzenia dochodzenia w nieprawidłowych kwestiach oraz do oceny ich wewnętrznych modeli kontroli i systemów;
  • szybkie podjęcie działań naprawczych przez spółkę mających na celu wzmocnienie ich kontroli wewnętrznych i systemów, które okazały się wadliwe;
  • podpisanie umów przez CSAG na pełną rekompensatę (w łącznej wysokości około 7,6 mln USD) dla klientów, których uznano za niewłaściwe potraktowanych
  • pełna współpraca Credit Suisse z SFC w celu rozwiązania problemów i fakt, że
    CSHK i CSAG nie mają żadnego wcześniejszego rekordu dyscyplinarnego w SFC.
Autor: Dominik Zieliński

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
akcje w xtb

Najnowsze wiadomości:

bitcoin ai

„Bitcoin mógłby osiągnąć cenę miliona dolarów” – twierdzi Bitcoin Policy Institute

Zdaniem eksperta z Bitcoin Policy Institute, rozbudowa strategicznej rezerwy bitcoina zgodnie z propozycją senator Cynthii ...
ai

Nvidia reaguje na politykę Trumpa – wyda 500 miliardów na produkcję w USA

Nvidia zapowiedziała potężną inwestycję w przeniesienie produkcji z Tajwanu do Stanów Zjednoczonych. Decyzja firmy wpisuje ...
chiny ai grafika

Chiny odpowiadają USA – „dalsze podwyżki ceł nie mają sensu”

Chiny zdecydowały się na kolejne zwiększenie ceł na towary ze Stanów Zjednoczonych. Nowe stawki wejdą ...
haker ai

Oszukali te same osoby trzy razy z rzędu. Korzystali z AI

Hiszpańska policja udaremniła przekręt kryptowalutowy, w którym wykorzystano wizerunki celebrytów. Tym, co wyróżnia tę aferę ...
Przewiń na górę