Brytyjski regulator banuje reklamy eToro i Coinbase
Advertising Standards Authority (ASA), czyli brytyjski regulator reklamy rozpoczął walkę z niezgodnymi reklamami kryptograficznymi. Ostatnio swoje działania skierował na Coinbase i eToro zarzucając im umieszczenie reklam wprowadzających w błąd. Zdaniem ASA, obie firmy w swoich reklamach wykorzystują łatwowierność konsumentów.
Zarówno Coinbase, jak i eToro korzystały z płatnych reklam na platformach internetowych do promocji swoich usług kryptowalutowych. W opinii Advertising Standards Authority, reklamy te wprowadzały odbiorców w błąd oraz wykorzystywały brak doświadczenia i łatwowierność konsumentów.
Reklama Coinbase, która 27 lipca 2021 została umieszczona na Facebooku zawierała tekst:
5 funtów w #Bitcoin w 2010 r. byłoby warte ponad 100 000 funtów w styczniu 2021 r. Nie przegap kolejnej dekady, zacznij korzystać z Coinbase już dziś.
Zdaniem regulatora rynku reklam, Coinbase sugerował, iż w ciągu kolejnej dekady nastąpi podobny gwarantowany wzrost wartości BTC. Dodatkowo, Coinbase w zamieszczonej reklamie określił swoją konkurencję jako nieuregulowaną.
Natomiast eToro umieściło swoją reklamę dnia 27 sierpnia 2021 roku na platformie internetowej Yahoo Finance:
Zainwestuj w najlepsze na świecie kryptowaluty jednym kliknięciem. Odkryj unikalną ofertę BitcoinWorldwide firmy eToro, gotowe portfolio zawierające wiodące na świecie kryptoaktywa.
Zdaniem e-Toro…
Istnieje pilna potrzeba, aby ASA skonsultowała się szerzej z FCA i branżą, zanim zacznie wymagać od reklamodawców produktów finansowych umieszczania ostrzeżeń o potencjalnych konsekwencjach podatkowych w swoich reklamach, –powiedział rzecznik eToro Finance Magnates.
W uzasadnionych przypadkach firmy mogą wnieść odwołanie od orzeczenia ASA. Wówczas sprawa podlega rozpatrzeniu przez Niezależnego Recenzenta. Odwołanie może zostać złożone w przypadku pojawienia się nowych dowodów w sprawie lub kiedy w orzeczeniu ASA znajduje się istotny błąd. Wniosek o niezależną recenzję powinien zostać złożony w terminie 21 dni od wydania orzeczenia ASA.
Rolą ASA jest regulowanie treści reklam, promocji sprzedaży oraz marketingu bezpośredniego w Wielkiej Brytanii.