eToro kończy 2020 rok z przychodami w wysokości 600 mln USD
Izraelska platforma transakcyjna eToro pochwaliła się wynikami finansowymi za 2020 rok. Wynika z nich, że spółka zakończyła ubiegły rok z przychodami brutto na poziomie 600 mln USD. Ponadto wielkość obrotu wzrosła o 400% w porównaniu z 2019 rokiem i przekroczyła 1,5 bln USD.
Liczba klientów korzystających z platformy eToro również znacząco wzrosła. Spółka informuje, że na koniec 2020 roku miała 17 mln klientów, a w pierwszym kwartale ubiegłego roku liczba ta wynosiła 13 mln. Założyciel i prezes spółki Yoni Assia wyraził nadzieję, że wzrost liczby klientów to trend, który utrzyma się w najbliższym czasie. Przyznał też, że eToro ma potężne możliwości marketingu internetowego oraz bazę techniczną pozwalającą na obsługę znacznej liczby transakcji.
Zmienność rynku papierów wartościowych w 2020 roku wpłynęła na ogromną popularność akcji. Akcje spółki Tesla często pojawiają się w doniesieniach medialnych opisujących ubiegłoroczne rekordy, jednak na platformie eToro najpopularniejsze były akcje chińskiego konkurenta Tesli. Z danych udostępnionych portalowi Finance Magnates wynika, że do najpopularniejszych akcji na eToro należały Nio, Tesla, Apple, Amazon, Palantir Technologies, Microsoft, Alibaba, Facebook, Alphabet (Google) i NVIDIA Corporation. Drugą najpopularniejszą klasa aktywów były kryptowaluty i Assia przewiduje, że tak może pozostać w 2021 roku.
Broker zapowiada kolejne nowości w ofercie
Branża tradingowa ewoluowała w ostatnich kilku latach. eToro było pierwszą spółką, która zaoferowała swym klientom w Europie dostęp do bezprowizyjnych transakcji. Zgodnie z zapowiedzią podobna oferta w przyszłości trafi również do klientów w USA. Yoni Assia podkreśla, że eToro jako pierwsza platforma zaoferowała dostęp do kryptowalut w Unii Europejskiej i nadal jest wiodącą siłą w zakresie innowacji.
Mimo szybkiego i szerokiego rozwoju spółka nadal ma ambitne plany na przyszłość. Jednym z nich jest rozwinięcie oferty akcji i funduszy ETF. eToro zamierza również wprowadzić na rynek własną kartę debetową.