menu

Strona Główna > Newsy > FCA spodziewa się spadku zysków brokerów CFD

FCA spodziewa się spadku zysków brokerów CFD


Brytyjska Financial Conduct Authority (FCA) opublikowała analizę, w której ocenia wpływ ograniczeń prawnych w zakresie kontraktów CFD na zyski brokerów.

Z dokumentu wynika, że w okresie 2019 – 2021 FCA spodziewa się spadku zysków firm oferujących kontrakty CFD na rynku brytyjskim o kwotę 38,5 – 55,3 mln GBP. Analizę przeprowadzono na podstawie informacji zebranych w dwóch brytyjskich firmach oferujących kontrakty CFD przed i po wprowadzeniu interwencji produktowej ESMA. FCA nie ujawniła nazw tych firm, jednak podkreśliła, że obsługują one 43% brytyjskiego rynku pod względem sumy środków ich klientów.

Regulacje wprowadzone przez FCA ograniczyły dźwignię do poziomu od 30:1 do 2:1, w zależności od zmienności aktywów, zobowiązały brokerów do ochrony przed ujemnym saldem oraz wprowadziły wymóg standaryzacji ostrzeżeń przed ryzykiem. Brytyjski regulator posunął się nawet krok dalej niż ESMA, gdyż swą interwencją objął szerszy zakres produktów.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

ruletka trading hazard kasyno prop trading ai

Kolejna firma prop-tradingowa idzie na dno. Imperium kasyn CFD wali się w ekspresowym tempie.

Od momentu wstrzymania działalności MyForexFunds w 2023 roku, branżę prop-tradingową nawiedzają plagi egipskie. Właśnie zamknięto kolejną, ...

Obroty na giełdach kryptowalut spadły o ponad 60% po Halvingu BTC

Po imponującym marcu, który przyniósł rekordowe wolumeny transakcyjne na głównych giełdach kryptowalut, kwiecień zaskoczył rynki ...
analityk kryptowalut

BNB zbliża się do ceny 600 USD. KangaMoon zbiera 6 mln w przedsprzedaży

Dynamika rynku kryptowalut jest niezwykła i burzliwa, a codziennie pojawiają się nowe tokeny. Miłośnicy cyfrowych ...
oszustwa i celebryci

FMA ostrzega przed reklamami SCAMów finansowych z celebrytami

Nowozelandzka Komisja Rynków Finansowych (FMA) ostrzega przed reklamami w mediach społecznościowych, które fałszywie wykorzystują wizerunki ...
Przewiń na górę