Financial Commission przyznaÅa 1,5 mln USD odszkodowaÅ klientom brokerów
Financial Commission (FC) otrzymaÅa w roku finansowym 2020 rekordowÄ liczbÄ 1340 skarg, a kwota odzyskana przez niÄ dla klientów zrzeszonych w niej brokerów wzrosÅa ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zgodnie z ostatnim sprawozdaniem rocznym, niezależny regulator zwiÄkszyÅ zakres swojej dziaÅalnoÅci. W szczególnoÅci, liczba nowych skarg wzrosÅa o 32% rok do roku, a kwota, o którÄ wystÄ pili klienci wyniosÅa 10,9 mln USD (w roku 2019 byÅo to 7,4 mln USD). WzrosÅa również liczba skarg rozpatrzonych na korzyÅÄ klienta.
W roku 2020 Financial Commission na korzyÅÄ klientów rozpatrzyÅa 18% skarg, natomiast 52% skarg rozpatrzono na korzyÅÄ brokerów. 30% reklamacji wykraczaÅo poza jurysdykcjÄ FC.
Z rocznego sprawozdania wynika ponadto, że wiÄkszoÅÄ skarg, które regulator otrzymaÅ w 2020 roku, dotyczyÅa kwestii finansowych (55% ogóÅu), podczas gdy spory handlowe stanowiÅy 25%. Najpopularniejsze tematy reklamacji dotyczyÅy wypÅaty Årodków (31%), naruszenia umowy (17%), kontroli cen (14%) oraz blokowania rachunków (6%).
12 nowych czÅonków FinaCom
Raport wskazuje również, że ÅÄ czna kwota rekompensat przyznanych klientom brokerów w 2020 roku wzrosÅa do 1,49 mln USD. Jest to znaczny wzrost w porównaniu z 2019 rokiem (602 tys. USD), ale nadal nieco mniej niż rekordowa kwota 1 564 700 USD przyznana w 2017 roku. Ponadto Årednia wartoÅÄ skargi wzrosÅa o 20% do 8812 USD.
FC podejmowaÅa też dziaÅania na rzecz usprawnienia swojej podstawowej dziaÅalnoÅci w 2020 roku, wprowadzajÄ c dodatkowe usÅugi dla zrzeszonych brokerów. Organizacja rozszerzyÅa swojÄ miÄdzynarodowÄ obecnoÅÄ o 25% w porównaniu z 2019 rokiem, dodajÄ c do listy czÅonków 12 nowych autoryzowanych brokerów. Ponadto, certyfikowaÅa ofertÄ nowego dostawcy usÅug edukacyjnych i dodaÅa nowego czÅonka do Blockchain Association.